cheva s10 4x4 problemet?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Jag har hittills inbillat mig att den är felfri, men jag tror som det är nu har jag inget vakum fram till klockan och slangen är hel, så eftersom vakumswitchen är bytt måste det vara den mekaniska armen som trycker på switchen, dvs motorn. Det klickar fint i lådan men händer inget. Har en ny motor nu så ska dit och riva den gamla, återkommer!
Re: cheva s10 4x4 problemet?
Hur gick det egentligen med din 4wd????
Tänkte ta tag i min egen med liknande problem nu innan vintern kommer och behöver all hjälp och support jag kan få.
Tänkte ta tag i min egen med liknande problem nu innan vintern kommer och behöver all hjälp och support jag kan få.
Hej lånar detta lite för har samma problem... nu har jag kollat över allt med vacum och detta och allt funkar men, el motorn som sitter på fördelningslådan går men låter som den inte orkar lägga i 4wd när jag trycker på knappen den låter typ ( suuuuummm klick! suuuuummm klick!) som den inte orkar lägga i men den går? vairen fram drar fint å om jag snurrar manuellt på den lilla kardan driver båda fint fram osv men a den vill inte lägga i växel i fördelnings lådan så den kardarnen rör sig ju inte. tacksam för hjälp mvh sebastian
Mitt problem verkar vara elektriskt. Alla säkringar osv är hela ,men knappsatsen är helt död.
Funderar på att bygga om till manuellt med vajer.
Någon som gjort detta och vet hur man gör?
Funderar på att bygga om till manuellt med vajer.
Någon som gjort detta och vet hur man gör?