Lufta bromsar Cheva C/K pickis
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Lufta bromsar Cheva C/K pickis
nu har jag justerat bromsarna bak, hade tryck på pedalen sedan pumpade jag på handbromsen och nu är det mycket mindre slaglängd på pedalen
pedalen känns ok ska testa lite mer justering men det verkar som att det ska duga även för bilprovningen.

Hej på er alla! vill bara lägga till ett par saker har alldrig luftat bromsar med locket på och har du/ni kollat om ni har en backventil på servo slangen som kan ha pajat inget spydigt utan bara några tips som jag inte har sett i forumet 

På mina bilar står det en stråle med olja upp ur behållaren om man inte har locket på när man trampar på bromsen.pickis 89 skrev:Hej på er alla! vill bara lägga till ett par saker har alldrig luftat bromsar med locket på
Vete fan varför egentligen, men det borde inte vara något som är fel på dem för jag tror det är så på alla jag har...?
Är så på alla chevor jag grejat med, så förmodligen ska det vara så på dom. Men det vore kul att veta varför...Grottulf skrev:På mina bilar står det en stråle med olja upp ur behållaren om man inte har locket på när man trampar på bromsen.pickis 89 skrev:Hej på er alla! vill bara lägga till ett par saker har alldrig luftat bromsar med locket på
Vete fan varför egentligen, men det borde inte vara något som är fel på dem för jag tror det är så på alla jag har...?
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Hej! Jag har följt tråden och d måste vara fel på huvudcylindern!Man ska omöjligt ha övertryck i koppen om d inte är så att o-ringarna sitter åt fel håll eller att du har en repa i huvudcylindern att pedalen sjunker när bilen är igång tyder på att cylindern or otät för då får man undertryck med hjälp av vacumet i servon. Ett tips d sitter två st o-ringar bredvid varandra som har en häl om du förstår hur jag menar den främmre ska sitta med hälen framåt och den bakre med hälen bakåt mot servon
Hoppas att d är till någon hjälp

Har du erfarenhet av bromsar på just amerikanska pickuper?pickis 89 skrev:Hej! Jag har följt tråden och d måste vara fel på huvudcylindern!Man ska omöjligt ha övertryck i koppen om d inte är så att o-ringarna sitter åt fel håll eller att du har en repa i huvudcylindern att pedalen sjunker när bilen är igång tyder på att cylindern or otät för då får man undertryck med hjälp av vacumet i servon. Ett tips d sitter två st o-ringar bredvid varandra som har en häl om du förstår hur jag menar den främmre ska sitta med hälen framåt och den bakre med hälen bakåt mot servonHoppas att d är till någon hjälp
Jag säger det bara för att de kan ha en förmåga att göra saker på annorlunda vis...
Det blir inte direkt något övertryck i behållaren, för strålen kommer bara i början av slaget har jag för mig.
Jag misstänker att de har designat det så kolven sitter en bit bakom hålet när man inte bromsar, så den först trycker upp olja tillbaka till behållaren.
Men jag ha också för mig att jag har sett att det varit två hål i en behållare...?
Men varför de har gjort så är ju en bra fråga...
Eller så har du rätt o alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar

Instämmer.Eller så har du rätt o alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98
I att alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar...?GmcSierra skrev:Instämmer.Eller så har du rätt o alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar
Eller menar du att din är likadan också?
Undrar jag oxå, för mina chevor är oxå såna...Grottulf skrev:I att alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar...?GmcSierra skrev:Instämmer.Eller så har du rätt o alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Hehe var jag lite otydlig där kanskeGrottulf skrev:I att alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar...?GmcSierra skrev:Instämmer.Eller så har du rätt o alla mina bilar har dåliga huvudbromscylindrar

Sorry om jag skrämde upp er

GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98