Vilken Dieselpump passar?

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

vindebro
Användare

Vilken Dieselpump passar?

Inlägg av vindebro » ons nov 09, 2011 15:26

Har en samurai 1.9td (xud9) med läckande dieselpump. Är det någon som vet vilka motorer som har samma?
Har hittat en från en 2.5td från en jumper? Kan det passa?

BorkJonas
Guru

Re: Vilken Dieselpump passar?

Inlägg av BorkJonas » ons nov 09, 2011 16:12

Vad är det som läcker då? Brukar alltid gå att packa om pumparna till en låg kostnad (dessutom mycket mindre jobb än att byta pump). Men är den sprucken är det ju värre...
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

ByBo
Användare

Inlägg av ByBo » ons nov 09, 2011 18:50

Det sitter en peugeotsnurra i Suzuki, så det kan va lönt att snegla åt det hållet.
Suzuki SJ413-87 high roof,spoad, Lockright, 6.5:1 stenkrypare, Cooper Discoverer STT 32x11,5-15, winch, skogsbil.
Audi A4 Avant 2.0tsq-07, vardagsbil.

vindebro
Användare

Inlägg av vindebro » tor nov 10, 2011 13:28

Jo jag har tänkt så oxå men stötte på en tråkig grej. Ett stöldskydd, el vad det nu är tänkt som, ett metallstycke som täcker bakre delen av pumpen.

Sen tänkte jag att det vore smidigt att byta till en annan pump, dels för att priset verkar vara samma för att köpa en begangnad och att låta någon packa om den, dels för att peugeot motorn är strypt i sukan. Med en annan pump borde jag få 89 kusar istället för 62.

Tar jag ut pumpen från bilen kommer jag säkert att försöka packa om den själv och då behöver jag väl ändå en annan pump sen.....

Föresten, vet ni om jag måste ta bort kamremmen när jag tar bort pumpen? Har hört att på en del motorer kunde man lämna kvar remhjulet och bara ta bort pumpen.

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » tor nov 10, 2011 21:21

Skicka ett PM till Forumet alldeles egen DIESEL-GURU.. MathiasT heter han här på forumet.

Det inte han kan om dieselråttor kan nog inte nån svara på :mrgreen:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

amc
Hemmastadd

Inlägg av amc » tor nov 10, 2011 23:52

vindebro skrev:Jo jag har tänkt så oxå men stötte på en tråkig grej. Ett stöldskydd, el vad det nu är tänkt som, ett metallstycke som täcker bakre delen av pumpen.

Sen tänkte jag att det vore smidigt att byta till en annan pump, dels för att priset verkar vara samma för att köpa en begangnad och att låta någon packa om den, dels för att peugeot motorn är strypt i sukan. Med en annan pump borde jag få 89 kusar istället för 62.

Tar jag ut pumpen från bilen kommer jag säkert att försöka packa om den själv och då behöver jag väl ändå en annan pump sen.....

Föresten, vet ni om jag måste ta bort kamremmen när jag tar bort pumpen? Har hört att på en del motorer kunde man lämna kvar remhjulet och bara ta bort pumpen.
Metallskyddet sitter där för att skydda magnetventilen som har inbyggd elektronik för koddosan
byter du ventilen till en vanlig kan du ta bort koddosan

du kan även ta bort koddosan om du med startad motor lossar elanslutningen på den
då kommer mangnetventilen ihåg koden även om du lossar batteriet men ha den med för säkerhets skull
Ägare av Halvan

Skriv svar