Tjena!
Polarn Har en wrangler från 92 med 2,5liters 4an som han haft i 3veckor, började ganska omgående att vara svårstartad. status just nu är att den får ingen gnista. tändstift och tändkablar bytt. kikat på fördelar lock och rotor det såg bra ut.
Finns det något bra sätt att felsöka/undersöka tändspolen? det är markant skillnad att starta kall vs varm motor. kall motor kan man behöva stå och nöta i upp till 15minuter. varm mellan 1sek till 2min.
den tänder till kanske en 5-15 små ggr innan den startar, sen har den ganska låg tomgång när den precis startat. Vet inte om det har något med att den är svårstartad att göra iof.
Någon som kan tro sig veta vad felet är?
Svårstartad wrangler 92a
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Svårstartad wrangler 92a
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster
Skärgårdsnära event och tjänster
Re: Svårstartad wrangler 92a
Tändmodul eller startbox skulle jag tippa på. 2.5L är jäkligt känsliga på elsystemet och jag känner nog till fler YJ med 2.5 som har strul med elen än jag känner till "friska" bilar.
Jag hade kört en diagnos på tändsystemet (tror till och med att det är det elektroniska insprutet).
Jag hade kört en diagnos på tändsystemet (tror till och med att det är det elektroniska insprutet).
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.