91 cherokee med några fel!?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
91 cherokee med några fel!?
har köpt en 91 cherokee med några småfel som jag tänkte fixa, finns säkert att söka om dom här på forumet men är slö och vänder mig direkt till er!!
1:Har problem med att växellådan växlar dåligt, driven funkar dåligt men alla andra växlar funkar bra..
den slirar på driven och den kanske rätt av går på 3an direkt funkar dock bra om man växlar manuellt?? tänkte prova byta olja i den och se om det blir skillnad..
2: är abs på bilen och check antilock lampan lyser, känns som at det inte är någon servoverkan på bromsarna men visst är det någon form av elhydraulisk historia?? vad är vanligaste felet? är det någon ide att mäta givarna, finns det något relä, säkring?? har ej någon manual..
Det är väl det som är på bilen förutom att den ska höjas och få andra sulor men det tar vi sen, är tacksam för alla tips!
1:Har problem med att växellådan växlar dåligt, driven funkar dåligt men alla andra växlar funkar bra..
den slirar på driven och den kanske rätt av går på 3an direkt funkar dock bra om man växlar manuellt?? tänkte prova byta olja i den och se om det blir skillnad..
2: är abs på bilen och check antilock lampan lyser, känns som at det inte är någon servoverkan på bromsarna men visst är det någon form av elhydraulisk historia?? vad är vanligaste felet? är det någon ide att mäta givarna, finns det något relä, säkring?? har ej någon manual..
Det är väl det som är på bilen förutom att den ska höjas och få andra sulor men det tar vi sen, är tacksam för alla tips!
Re: 91 cherokee med några fel!?
Hej
Hade samma problem med bromsarna på min det sitter en elmotor som bygger upp tryck i bromssystemet i en accumulator svart rund klump ovan bromscylindern sen fördelar bromcylindern olja till bromsarna. under baksätet sitter styrboxen till absn om du vill mäta givarna.
jag gav upp och slet ut skiten och satte dit en traditionell bromsservo och huvudcylinder från en 89a blev tvungen att byta nipplar på bromsrören. tog bort abs lampan sen har jag besiktat flera gånger utan prolem. enda negativa är väl att man saknar absen .
Tror man kan bygga om med delar från ford scorpio eller liknande.
elmotron ska gå en stund när du vrider på tändningen sitter ett relä på höger innerskärm som styr motorn som sitter under expansionskärlet.
Kolla på jeepsweden.net och sök på ABS så hittar du massor...
Danne
Hade samma problem med bromsarna på min det sitter en elmotor som bygger upp tryck i bromssystemet i en accumulator svart rund klump ovan bromscylindern sen fördelar bromcylindern olja till bromsarna. under baksätet sitter styrboxen till absn om du vill mäta givarna.
jag gav upp och slet ut skiten och satte dit en traditionell bromsservo och huvudcylinder från en 89a blev tvungen att byta nipplar på bromsrören. tog bort abs lampan sen har jag besiktat flera gånger utan prolem. enda negativa är väl att man saknar absen .
Tror man kan bygga om med delar från ford scorpio eller liknande.
elmotron ska gå en stund när du vrider på tändningen sitter ett relä på höger innerskärm som styr motorn som sitter under expansionskärlet.
Kolla på jeepsweden.net och sök på ABS så hittar du massor...
Danne
-
- Hemmastadd
Låter lite som "databoxen" till vxl-lådan inte funkar... sitter under handsfacket, kolla om den har ström. Sök lite om aw4 som lådan heter, finns massor med läsning om den 

why go mainstream...
Jeep XJ -92 31", 3" höjning, julavinsch, snorkel + div hemmasmide
Suzuki Grand Vitara -95 , original... än så länge..
-
- Användare
tackar så mycket, då har man att göra i helgen!
-
- Hemmastadd
Finns alltid nått å göra med en Jeep, cause jeeps are built not bought 

why go mainstream...
-
- Användare
har tagit fram boxen till lådan nu och den fick inte ström via tändningen(den gula kabeln) men den hade batterispänning.. tänkte att det var ett enkelt fel,drog ny kabel men då blev det ett nytt fel, nu växlar den inte upp från 1 istället.. har hittat en amerikansk sida med elschema och hur man kan mäta boxen men tror ni att det är den eller en solenoid i lådan som farit.. nån som varit med om samma problem??
aldrig får det vara enkelt..
fanns då flera boxar hos skroten..
aldrig får det vara enkelt..

-
- Hemmastadd
Finns lite nummer på en etikett på din box, checka dom mot bilden på skrotens box, kan inte bli fel då
Solenoiderna kan ohm-mätas för att kontrolleras, har för mig att det ska vara runt 15ohms motstånd. Finns 2st kontaktstycken i bak kant av motorn på pass.sida .. Kolla kabelfärgerna mot elschemat å mät där. OBS det finns boxar med 32 stift eller 26, kolla så du har rätt schema.. Du borde ha 26 st på din xj då 32orna e till nyare fordon

Solenoiderna kan ohm-mätas för att kontrolleras, har för mig att det ska vara runt 15ohms motstånd. Finns 2st kontaktstycken i bak kant av motorn på pass.sida .. Kolla kabelfärgerna mot elschemat å mät där. OBS det finns boxar med 32 stift eller 26, kolla så du har rätt schema.. Du borde ha 26 st på din xj då 32orna e till nyare fordon

why go mainstream...
-
- Användare
det beställs en box imorrn.. men ska ändå mäta solenoiderna, för skojs skull.. ska ge mig på bromsarna och höjning sen!!
men tacka vet ja min gamla comanche, synd bara att den är tvåsitsig, frun börjar bli lite less på att sitta på mittkonsollen när man är tre..
Får tacka för hjälpen och ha en trevlig jul!

-
- Hemmastadd
Tack det samma å lycka till, har en del bra länkar som jag försöker få över till Ipaden .. dom dyker upp här snartBlandrover skrev:det beställs en box imorrn.. men ska ändå mäta solenoiderna, för skojs skull.. ska ge mig på bromsarna och höjning sen!!men tacka vet ja min gamla comanche, synd bara att den är tvåsitsig, frun börjar bli lite less på att sitta på mittkonsollen när man är tre..
![]()

why go mainstream...