Blazer -82

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jultoomten
Användare

Blazer -82

Inlägg av jultoomten » tis nov 08, 2011 17:31

Tänkte lägga upp lite bilder på blazern nu när den nästas är klar för besiktning, mer ska dock hända efter besiktning :twisted:

Bild

Besiktningsdäck...

Bild

Lite härlig rostlagning :D

Bild

Lundgren
Forumräv
Kontakt:

Re: Blazer -82

Inlägg av Lundgren » ons nov 09, 2011 15:12

Trevligt!

Gillar färgen också! ;)

Vad är det för storlek på hjulen? (ja inte dem för bes altså)
-----------------------------------
http://www.solkustens-awd.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-----------------------------------

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » ons nov 09, 2011 16:54

Ja färgen tycker jag med om, riktigt solblekt på tak och huv :lol:

Dom stora är väl 38.5" gumbo monster mudders, vet dock inte om de stämmer riktigt men det står så på dom iaf :P men ska väl förhoppningsvis bli över 40" till sommaren med lite annat :)

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » mån dec 12, 2011 17:42

Bilen besiktad i 2 år framöver nu.. Skönt :)

Bild

Har även varit och hämtat en dana 60 framaxel som ska fixas i ordning till sommaren hoppas jag.

Bild

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » mån dec 12, 2011 17:52

Hmm... Nånstans på nån hårddisk här har jag en bild på den bilen, sparad från en blocketannons för kanske 6 år sen. Minns att jag ville köpa den då men det blev inte riktigt på det viset. Då var alla extraljusen hela...

Fint med d60:n, beroende på vad du ska göra samtidigt så har du en del arbete framför dig innan den är på plats... Men väl där kan du gasa bäst du vill :tumbup:
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » mån dec 12, 2011 18:09

henke_99 skrev:Hmm... Nånstans på nån hårddisk här har jag en bild på den bilen, sparad från en blocketannons för kanske 6 år sen. Minns att jag ville köpa den då men det blev inte riktigt på det viset. Då var alla extraljusen hela...

Fint med d60:n, beroende på vad du ska göra samtidigt så har du en del arbete framför dig innan den är på plats... Men väl där kan du gasa bäst du vill :tumbup:
Aha, ja den har gått här runt mora ett tag. Extraljusena är nästan hela :P Jo jag har förstått att det är en hel del jobb men, va gör man inte för att ha störst bil på byn?? 8) Har ju minst sagt fått lite ideer från din bil och jag kommer nog behöva lite teknisk support av dig kan jag tänka mig :) Nu i vinter blir det inge mer byggnationer förutom att montera vinsch på bilen och kanske börja dona med framaxeln lite. Har försökt hitta din sida där du bygger crossover styrning på dana 60 men inte hittat den riktigt.. Du har ju några sidor att gå igenom :P

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » mån dec 12, 2011 22:03

minns även den bilen när den vart till salu=) låter som trevliga planer och angående dina crossover planer kolla på offroaddesign.com och wfoconcept.com där finns trevliga saker :mrgreen: mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » tor dec 15, 2011 18:49

Ja där fanns de en uppsjö av grejer :) funderar lite på hur man ska få hem grejerna bara :o måste väl bli rätt så dyrt att beställa hem grejer som privatperson eller? Har i och för sig en kompis som tar hem bilar emellanåt så skulle nog bli bäst att ta hem grejerna med honom. Hur är det annars att skicka efter småsaker själv? Typ stötdämpare, u bultar eller nå helt annat som exempel bara?

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » tor dec 15, 2011 18:55

prata med henke han har tagit hem en hel del prylar från andra sidan pölen :D men du brukar väl kunna räkna en tia dollarn ungefär om prylarna inte e allt för stora mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!

MarcusBlazer84
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av MarcusBlazer84 » ons jan 04, 2012 14:00

jag beställde en del gejjer till min dana60 när ja byggde om den som henke har gjort, då ringde vi till wfoconcepts o de kollade upp billigast frakt sen skickades delarna över med flyg å frakten var inte alls så dyr :tumbup:
GMC PICKUP 2500 6,5td lifted 8-10" , solidfrontaxle dana60 14bolt bff rearaxle np208 40x15-15

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » lör mar 17, 2012 11:57

Har hänt en del sen sist, har flyttat upp extraljusena på taket och passade även på att sätta dit hela lysen, kändes inte som någon ide att flytta upp dom andra trasiga.... Beställde även en 2 växlad vinsch av Borkjonas här på forumet :tumbup: Och har även hunnit montera den i fronten på bilen. Har dock inte hunnit prova den mer än att jag drog upp en cheva van ur diket och det var då inga problem, men ska väl pröva mer när jag fått fart på bilen 8)

Lådan rasade för några veckor sen och har först nu haft tid att plocka ner lådan och konstaterat att det var alldeles för mycket järnskrot i tråget på den men annan låda är på gång hoppas jag :? Har även beställt ett renoverings kit till 700 lådan jag har men de kommer ta ett tag för mig att fixa den :)

Här kommer lite dåliga bilder med mobilen men ska nog skaffa mig en riktig kamera istället och ska försöka ta mer bilder i framtiden :)

Tog ned lådan på 2 kvällar första kvällen tog jag ner fördelningslådan och lossade lite div ateraljer.

Bild

Bild

Nästa kväll vart de bultarna i sprängkåpan och balken sen bara ner med lådan.

Bild

Har även lite funderingar på att göra om bågen fram nu i och med att jag fick kapa bort rören emellan men behöver nog få lite inspiration till det :)

just ja... var igår kväll och hämtade mig en gm 14bff axel från en k20 pickis så nu har jag bägge axlarna :twisted:

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » mån apr 02, 2012 21:22

Har nu börjat plocka isär 700 lådan för att eventuellt hitta något fel?

Började med att plocka lös ventilhuset.. en hel del skruv och kulor som ska sitta på sin plats.

Bild

Bild

Tog sedan bort oljepumpen och "lamellpaketen" och bromsbandet. För att sedan komma fram till en låsring som höll på att göra mig tokig men lyckades även få bort den till slut.. Väl där bakom fanns planetväxeln.

Bild[/url]

Bild

Bild

Första delen av planetväxel såg jag inga fel alls på men när jag plocka ur den och såg nästa del så var väl felet rätt så uppenbart iallafall :woot:

Bild

Bild

"Kopplingen" mellan dom två delarna är högen högst upp i bild och där ska dom inte ligga..

Ja så nu är det väl bara till att jaga rätt på delar eller hur jag ska göra :) Ska väl läsa på lite mer innan jag ger mig på att plocka ihop lådan.

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » sön apr 22, 2012 15:36

Har nu fått tag på en begagnad låda och har även hunnit montera den.. och till min stora förtjusning fungerar den riktigt bra och har inte gått sönder än iaf :lol: Har även hunnit prövat lite lervägar då det har regnat en hel del 8) Men mer ska de väl bli..

Bild

Har även bytt till sommardäckena och då passade jag på att köpa nya hjulmuttrar då dom som satt på bilen var alla i olika storlekar.. Så köpte nya muttrar på biltema vilket jag inte skulle ha gjort för mitt i natten uppe i skogen fick muttrarna för sig att dom skulle lossna.. tyckte de börja klonka lite konstigt så jag bromsade lite försikigt för att sedan känna att jag tappa ett hjul och bilen åkte nästan in i en buske :aargh:

Ingen större skada skedd som tur var :tumbup:

Bild

Bild

Mr_Hope
Användare

Inlägg av Mr_Hope » sön apr 22, 2012 17:41

Ja den här bilen har jag sett ett par gånger! 8)
Willys-47
MB 300GD -80 SWB Gårdstraktorn
MB 300GD -81 LWB Projekt "drömbilen" 606turbo och "463look"
och 2 GW Reservdelsbilar

jultoomten
Användare

Inlägg av jultoomten » mån apr 23, 2012 16:43

Mr_Hope skrev:Ja den här bilen har jag sett ett par gånger! 8)
Jaså :) vart bor du i mora då? :tumbup:

Skriv svar