Cherokee-plåt och lite tips tack
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Cherokee-plåt och lite tips tack
Håller på att göra iordning senaste "fyndet" - en Cherokee -94 och behöver lite råd/tips.
Har letat på nätet efter plåt, men utan större framgång.
Jag behöver: Vänster tröskel, Tank med band, golv i bagaget.
Golvet är inte svetsat längs sidorna utan tätas med ngn "gucka". Funderade på att byta till durkaluminium och helt enkelt popnita fast. Har ngn synpunkter eller tips mottas dessa tacksamt.
Golvet är inte svetsat längs sidorna utan tätas med ngn "gucka". Funderade på att byta till durkaluminium och helt enkelt popnita fast. Har ngn synpunkter eller tips mottas dessa tacksamt.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
Trösklar finns på http://www.abergsvtcparts.se för 495:- /styck. Hygglig passform och rejält stora, dvs dom täcker även om det är myyyycket rost. Nästan fram till uppviket på ovansidan. Men det går ju att klippa ner om det behövs.
/Erik
/Erik
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Våga vägra portaler!
-
- Rutinerad
Re:
Kostar till Grand cherokee 3206:- st!!!!Bullmoose skrev:Trösklar finns på http://www.abergsvtcparts.se för 495:- /styck. Hygglig passform och rejält stora, dvs dom täcker även om det är myyyycket rost. Nästan fram till uppviket på ovansidan. Men det går ju att klippa ner om det behövs.
/Erik

GAlet dyrt
Jeep Cherokee -XJ -97 33" Cooper STT 3,5" Rubicon. SÅLD
Jeep Grand Cherokee Limited Edition -97 32" Cooper STT 5" Rubicon.
Jeep Cherokee XJ -91 35" Cooper STT 6,5" Rough Country.
Jeep Grand Cherokee Limited Edition -97 32" Cooper STT 5" Rubicon.
Jeep Cherokee XJ -91 35" Cooper STT 6,5" Rough Country.
Re: Re:
Det kan jag verkligen hålla med om! Verkar som du fått pris per halvdussin eller nåt. En annan lillebror (min) beställde i 3mm Domex för en bråkdel av det priset. Men han är ju smed och har kontakter.Lille-bror skrev:Kostar till Grand cherokee 3206:- st!!!!![]()
GAlet dyrt
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Våga vägra portaler!
Re: Cherokee-plåt och lite tips tack
Bullmoose,
Funkar det bra att vika en tröskel till en Grand Cherokee? Har det jobbet framför mej och med vetskap om ägaren så tror jag att den kommer få känna på terrängen lite grann. Då skulle det ble ett bra alternativ till folien som säljs original.
SKREV OBELIX
Funkar det bra att vika en tröskel till en Grand Cherokee? Har det jobbet framför mej och med vetskap om ägaren så tror jag att den kommer få känna på terrängen lite grann. Då skulle det ble ett bra alternativ till folien som säljs original.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
- Hemmastadd
Tror att american racing har lite plåtdelar, även tankar.
Jo golvet är svetsat i sidorna.observer skrev:Håller på att göra iordning senaste "fyndet" - en Cherokee -94 och behöver lite råd/tips.
plåten är nervikt eller uppvikt beroende på var det är och punkt svetsad i den andra plåten
sen är där på lagt en jävla massa massa.
och tänk på att det du ser är minst x2 brukar vara en hel del rost under baksäte i hörnorna
ingen plåt bara massa brukar det vara.
IH Scout II -75 "RostHögen"
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72