Willys cj3
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Willys cj3
Har mest vart inne och kollat på andras projekt här innan så jag tänkte att jag nu skulle lägga upp mitt eget. Projektet är en willys cj3á från 50, tanken är att plocka ner och fräscha till den samt att flytta motorpaketet och bakaxeln ca 3cm bakåt.

Willys CJ3 50 350tbi 38,5 bogger
Re: Willys cj3
Ingen jätte bra bild (tagen med mob) men så här såg den ut innan jag började

Och här kommer lite bilder på vad som är gjort förra veckan och under helgen.
ska se om jag inte kan få med mig tjejens systemkamera ut nån dag för lite bättre kort

ska se om jag inte kan få med mig tjejens systemkamera ut nån dag för lite bättre kort

Jag hittar inte "gilla" knappen. Men jag gillar din bil! 

-73 Chevy Blazer helcab, Csb350, Th700r4, NP208, Dana60/GM14BFF, 44" boggers, 8274xp.
-
- Rutinerad
undrar lite vem som har gjort adaptern mellan låda/fördelningslådan???
Tjuvtittade lite på den på Ränneslätt i sommras.
Tjuvtittade lite på den på Ränneslätt i sommras.
Håll i bara!!
Adaptern kommer från JJ offroad men är nog ungefär samma som en advance adapter. Kommer inte ihåg vad den kostade var några årsen den beställningen gjordes:-)
Finns helt klart roligare saker att göra än att slipa kaross! Men men bara att slipa på så det blir klart nån gång
Idag äntligen har det vart lite action i garaget
haft ute och tvättat av ramen, motorn,automaten mm. Plockat bort tanken och alla slangar till den, tatt bort alla elkablar som var kvar och bromsrören även lite balkar och sånt har försvunnit från ramen. Tanken är att låta motor automat och fördelningen sitta ihop och ha kvar kardanen och staget till bakaxlen så att jag kan ha motor mm hängandes i traversen medans jag kapar fästerna för motorn och bladfjädrana för att kunna förflytta allt dom centrimetrarna jag behöver. Anledningarna till flytten bakåt är dels för att få plats med ett fullstort kyl utan att behöva sätten fläkten utanför motorrummet och för att centrera hjulen i hjulhuset bak.

Alla elkablar till motorn bortrensade så imorgon blir det till att flytta sakerna bakåt.

Willys_v8 skrev:Hittade lite lera innanför tanken
Du har väll aldrig kört i lera

Merca Geländewagen 300TD