Hej !
Jag har en Jeep Cherokee Chief 1979 med 5,9:a i. Har haft automatlådan på renovering, och är nu uppe igen, men min undran är om fördelningslådan till den som är i aluminium med tre små vakuumslangar till på ovankanten som går till ett vred på instrumentbrädan som heter Emergency drive. Och får endast användas om det blir världskrig eller liknande tydligen.
Jag har nyss skaffat bilen och inte kört med den med fungerande växellåda, och undrar om de där slangarna som enbart går till fördelningslådan är nödvändiga att ha där ? De har inget med 400-lådans vakuum att göra.
Problemet är att när jag står stilla med motorn igång och neutralen i och vill testa att lägga i låg eller högväxel så rasslar det kugghul mot varann så man inte vågar bända i spaken mer. Har det med vakuumet att göra att de inte vill gå i ? En fördelningslåda ska väl inte behöva vakuum för det ?
Jag lever gärna utan Emergency drive om det inte är nädvändigt att ha några slangar till fördelningslådan alls.
Vore mycket tacksam om någon har erfarenhet av dessa lådor.
Har haft en Jeep J20 1978 med gamla gjutjärnsfördelningslådan på utan dessa salngar och Switch på instrumentbrädan. Funkade ypperligt.
Fördelningslåda med vakuum till Cherokee Chief -79
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
-
- Användare
- Kontakt:
Re: Fördelningslåda med vakuum till Cherokee Chief -79
Googla emergency switsch osv så får du mer info.
Det vakumet gör är att det låserdiffen fram/bak. Normalt är den öppen så att kraften fram/bak kan variera men när du låser den går lika mycket kraft framåt som bakåt dvs bägge framhjulen kan spinna men bak driver vidare.... Om jag såg rätt när jag googlade...
Det vakumet gör är att det låserdiffen fram/bak. Normalt är den öppen så att kraften fram/bak kan variera men när du låser den går lika mycket kraft framåt som bakåt dvs bägge framhjulen kan spinna men bak driver vidare.... Om jag såg rätt när jag googlade...