skrapljud efrter hjulbyte !
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
skrapljud efrter hjulbyte !
Bil : Cherokee limited 2,8 diessel
Har bytt från orginal 17" hjulen till lite större på 16" fälg och när jag kör i låg hastighet kan jag höra skrapljud , ungeför som däcket tar i innerskärmen trots att där borde vara min 10-20 mm fritt . det händer både när ratten står rakt och vid rattutslag.
Har kollat på både fälg , skivor och skärmar men kan inte se några märken var F#n kan det ta i ?
//Hälsningar Calle
Har bytt från orginal 17" hjulen till lite större på 16" fälg och när jag kör i låg hastighet kan jag höra skrapljud , ungeför som däcket tar i innerskärmen trots att där borde vara min 10-20 mm fritt . det händer både när ratten står rakt och vid rattutslag.
Har kollat på både fälg , skivor och skärmar men kan inte se några märken var F#n kan det ta i ?
//Hälsningar Calle
-
- Guru
- Kontakt:
Re: skrapljud efrter hjulbyte !
rsmagnum skrev:Bil : Cherokee limited 2,8 diessel
//Hälsningar Calle
En balanseringsvikt som tar i en styrled...

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Trode jag med , men inga marken syns så det borde vara nåt annat..
Tror mer å mer på bromsarna för ljudet tycks mattas av när man står på pedalen, kanske för att den stog några dagar å det vart nån form av beläggning eller nåt
Tror mer å mer på bromsarna för ljudet tycks mattas av när man står på pedalen, kanske för att den stog några dagar å det vart nån form av beläggning eller nåt

kanske en dum fråga men har du dubbelkollat att hjulmuttrarna är ordentligt dragna?
Nissan King-Cab -02. 2" karosshöjning och Calmini 3" suspension lift.
-
- Forumräv
inte så att bultarna tar i inuti då dom nya fälgarna va mindre gods på ?
cheva <3
Det sitter muttrar på ja och dom vill bli lite lösa efter några mils körning jag har efterdragit 2 gg nu ! men ljudet håller på att försvinna är övertygad om att de kom från bromsarna på nåt sätt men hur vet jag inte 

Hej
Jag fick ett mysko skrapljud från bromsarna, då var det en rostflaga i ventileringen på skivan som tog i bromsskölden mellan ca kl16-19 i varvet.
Mvh Daniel
Jag fick ett mysko skrapljud från bromsarna, då var det en rostflaga i ventileringen på skivan som tog i bromsskölden mellan ca kl16-19 i varvet.
Mvh Daniel
Det kan det mycket väl vara , lät som nåt sånt skit hursomhelst så hörs det knappt efter lite körning så nu är det bara höjning att ta tag i
Nån som vet om man kan använda dessa på en cherokee kj crd -07 - http://www.4playjeep.com/index.php?_a=v ... ductId=323 ?

Nån som vet om man kan använda dessa på en cherokee kj crd -07 - http://www.4playjeep.com/index.php?_a=v ... ductId=323 ?
Hej
Står ju att det skall passa.
Fits the 2002-2007 Jeep Cherokee KJ
Så det borde ju inte vara några problem.
//Thomas
Står ju att det skall passa.
Fits the 2002-2007 Jeep Cherokee KJ
Så det borde ju inte vara några problem.
//Thomas
Jeep Grand Cherokee 5,2 -98 BB 2"
Bridgestone MT 31x10.50x15
Roofrack & Bumper by Mooser
#SÅLD#
Bridgestone MT 31x10.50x15
Roofrack & Bumper by Mooser
#SÅLD#
Precis , men vad jag fattar så är bensinarna och dieseln lite olika i fjädring . Nåkab hade nåt justerbart kit vi tänkte testa...