koppartaket skrev:en sak jag reagerade på hemma i Lidköping härom dagen, Varför blöta ner torra vägbanor med Vatten å salt som ändå fryser när det är 15 grader kallt? är det väl investerade skattepengar, säkerhetstänkande... eller hur tänker befolkningen på VV då??
Förr när det fanns bra styre (menar inte nån av regeringarna då alltså.. ) så fick inte VV ut och salta då det var kallare än -8 (tror jag det var..) eller riskerade att sjunka neråt dom graderna efter saltningen pga att det lilla saltet hann lena upp frös om och gjorde vägbanan mer hal och likt en nyspolad is.. men nu är det väl nästan upp till varje åkare att bedöma insats själv och debitera så..
Och förutsätningarna för "killarna" som skall sköta vägarna har ju ändrats så nu får dom ju INTE köra med stålet mot asfalten och här i trakten tror jag ingen ens minns vad en moddplog är ens..

Sand är väl sädår tycker jag...
Salt är väl åxå sådär..
Bästa vore väl att sänka hastigheten rejält på ALLA vägar på vintern där folk kör som inte kan köra bil.. (dvs hela Sverige utom Norrland då..och Gotland förstås..

/R