Alltid bra att ha släckare i bil och garage jag jobbar varje sommar runt på Dragracing banorna som räddnings man har släckt en hel del bilar nu med åren det jag kan rkaomendera det är kolsyresläckare en sån gruvar man sig inte för att trycka av vi har bara såna och skumsläckare på vära bilar sedan har vi ju skum injektorer på slang
En pulver är jätte bra men släcker ni i ett motor rum så har ni 24 timmar på er att riva motor så att det inte oxiderar i motorn där av så använder vi alltid kolsyra eller skum men har vi inget annat så blir det pulver för det viktiga är att släcka
samma inne i en bil inte roligt å klämma en pulver där inte .....kolsyran den töar ju bort rätt fort men det blir alldrig mer ren av en pulver sen är det ju som sakt jätte bra att ha en brandfilt kan alltid kväva eld för ni vet ju dom tre faktorerna som behövs för en brand Syre ,Bränsle , värme , bort med en av dom å det är släkt
Sedan så behöver inte en släckare kosta så mycket köp hellre en billig än ingen alls
jag tycker även att det är super om man har en strömbrytare som kan klippa bränslepumpen vid en brand en enkel åtgärd som kan rädda mycket
Ja det va lite från jag ....Ja ä väll ingen kung å stava det får ni stå ut med