Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Stor skägget
- Användare
Va ut i dag och startade upp min gammla trotjänare funderar på att göra den till en ren skogsbil skaa laga lite rost sedan så är det ju det här med bladfjädringen finns det några andra blad som passar
tänkte göra en lagom höjning hitta nå bra däck ....lur på en drivknut vänster fram oxså
men måste säga att vilken kannon motor denna diesel är jag brukar göra rätt så täta oljebyten
men om någon har nå tips på bladfjädrar så ä jag tacksam

-
niva_mats
- 4x4xnerd
Ta mått på fram och kolla i jänkedelen om det kan va blazerblad som passade fram.
klipp av karossen är bak och bygg ett lättviktsflak så sticker den upp därbak.
Här innan höjning 30-31" däck
Här med 33" och höjning
Förresten jag har juh lyft karossen 4 cm oxå
Och jag har axlar till salu.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
-
Stor skägget
- Användare

Den blev ju riktigt bra smart å göra ett flak det skulle man ju ha nytta med hemma på rancen
har oxså tänkt bygga en snorkel så man kan dyka lite
ja axlarna kan nog vara intressan jag ska kolla hur mina drivknutar är
ska väll börja med bilen snart håller på med Landrovern nu men den ä väll på gatan om nån vecka
Men det va ju en tufft bygge du hade gjort

-
niva_mats
- 4x4xnerd
Lite EPA visserligen men tro det eller ej den är besiktigad i det utförandet.
Dom tyckte att hjulhusen bak var djävligt stoora men skrev inget då jag höll mig innom reglerna.. hehe..
Inget lastgaller heller. Det var lite kink tills jag tog 1 kg släggan och drog till med full kraft i bakrutan.
Den höll.. 1 cm makrolon...
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499