Vad betyder Scottsdale
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vad betyder Scottsdale
Hejsan. Är det någon som vet vad som skiljer en vanlig silverado och Scottsdale, är det någon typ av utrustningspaket eller?
Re: Vad betyder Scottsdale
Har för mig att det är föregångaren till Silverado.
Den hette ck eller nått.
Den hette ck eller nått.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Nu skriver du ju inte nåt om årsmodeller, men dom olika namnen brukar betyda utrustningsnivåer ja. Silverado är den högsta o har mest lull-lull.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
scottsdale mindre utrustning än silverado hade en 79 subba silver kompis hade en scotte 78 den var mer basic.
johan
johan
HejDanne skrev:Har för mig att det är föregångaren till Silverado.
Den hette ck eller nått.
C är 2wd, K är 4wd.
Svenskregade truckar kan heta CK i pappret men det är fel, eller så tänkter den som regbesktigar att den är både 2 och 4 wd eftersom det går att koppla ur

Mvh Daniel
Nix3500 skrev:HejDanne skrev:Har för mig att det är föregångaren till Silverado.
Den hette ck eller nått.
C är 2wd, K är 4wd.
Svenskregade truckar kan heta CK i pappret men det är fel, eller så tänkter den som regbesktigar att den är både 2 och 4 wd eftersom det går att koppla ur![]()
Mvh Daniel
CK är en del av modellbeteckningen för de fyrhjulsdrivna pickisarna
Motsvarande för de med 2WD är CC
Scottsdale är den enklaste utrustningsnivån, sen Cheyenne och sen silverado, det gäller upp till det "nya" chassit 97-98 ( minns aldrig exakt när det var)
Sen bytte pickisarna modellnamn till silverado
optodsl skrev:Nix3500 skrev:HejDanne skrev:Har för mig att det är föregångaren till Silverado.
Den hette ck eller nått.
C är 2wd, K är 4wd.
Svenskregade truckar kan heta CK i pappret men det är fel, eller så tänkter den som regbesktigar att den är både 2 och 4 wd eftersom det går att koppla ur![]()
Mvh Daniel
CK är en del av modellbeteckningen för de fyrhjulsdrivna pickisarna
Motsvarande för de med 2WD är CC
Scottsdale är den enklaste utrustningsnivån, sen Cheyenne och sen silverado, det gäller upp till det "nya" chassit 97-98 ( minns aldrig exakt när det var)
Sen bytte pickisarna modellnamn till silverado
Är du säker på det? När jag handlade delar till min förra pickup, -89 silverado K2500 från USA så använde jag så mycket info som möjligt från regpappret för att vara riktigt tydlig. Tre stycken oberoende av varandra ifrågasatt varför jag skerv CK och inte K. Enligt dom så var CK hela modellserien och C eller K för den individuella trucken.
Är det 1973-1987 du menar?
Mvh Daniel
Det är modellen fram till -87 jag funderade över. Men då vet jag att det är "snik" modellen..henke_99 skrev:Nu skriver du ju inte nåt om årsmodeller, men dom olika namnen brukar betyda utrustningsnivåer ja. Silverado är den högsta o har mest lull-lull.
Tack för snabba svar!!
De brukar av någon anledning använda 3:e o 5:e bokstäverna och 6:e siffran i VIN-koden när de skriver modellbeteckningen i reg-beviset i Sverige3500 skrev: Är du säker på det? När jag handlade delar till min förra pickup, -89 silverado K2500 från USA så använde jag så mycket info som möjligt från regpappret för att vara riktigt tydlig. Tre stycken oberoende av varandra ifrågasatt varför jag skerv CK och inte K. Enligt dom så var CK hela modellserien och C eller K för den individuella trucken.
Är det 1973-1987 du menar?
Mvh Daniel
Så C:et i tex CK står för Chevrolet truck.
Skulle det tex vara en GMC-truck med 2wd så skulle den istället ha fått heta TC.
Så jag kan förstå att jänkarna kliade sig i huvudet, för den modell-beteckningen är ett svenskt påfund.
Sen finns det några årsmodeller där 2wd/4wd inte hette C/K utan R/V istället, men det är ju lite överkurs

Lite mer om VIN-koden:
http://www.fortunecity.com/rivendell/od ... n.html3500
R och V, är inte det chassis cab modellerna som heter så, dvs de som levererades utan flak med "öppen" ram
Delvis, men inte bara.optodsl skrev:R och V, är inte det chassis cab modellerna som heter så, dvs de som levererades utan flak med "öppen" ram
Det var alla bilar som hade den gamla karossen 88-91, som fick heta så under den perioden för att inte blanda ihop dem med de nya med IFS,
eftersom det fanns både och under de åren.
För de med nya karossen tog över C/K beteckningarna direkt när de kom -88
dvs Blazer, Suburban, Crew-cab och chassis-cab pickuper mellan 88-91 hette R(2wd) eller V(4wd)