Keyzex Cherokee XJ - 88
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Keyzex Cherokee XJ - 88
Om du nu säljer och vill köpa van och valp så är ett snöblad en utmärkt dellikvid.
Bor ju så ett sådant skulle sitta som en smäck....
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Jag kan ordna bilder på snöbladen med fästen under morgon dagen, om jag inte jobbar (jour taxi)niva_mats skrev:Om du nu säljer och vill köpa van och valp så är ett snöblad en utmärkt dellikvid.
Valpen jag skulle åkt för att köpa i dag när jag äntligen var pigg och ledig var såld till någon i Vinslöv här på forumet.
viewtopic.php?f=22&t=33264

Den hade snöblad också, så nu är det bara att börja leta vidare.
Inget 4x4 för tillfället.
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
Så nu har plogen och Jeppen fått visa vad dom går för.
Jämfört med Opel Fronteran jag hade föra vintern, så känns det som ett obeskrivligt lyft att åka Cherokee och använda den som redskap.
Med bra dubbdäck så verkar det inte vara mycket som stoppar den i snön, nu har jag åkt på ställen där Fronteran inte tog sig fram, Cherokeen ja den bara tuggar sig framåt.

Jämfört med Opel Fronteran jag hade föra vintern, så känns det som ett obeskrivligt lyft att åka Cherokee och använda den som redskap.
Med bra dubbdäck så verkar det inte vara mycket som stoppar den i snön, nu har jag åkt på ställen där Fronteran inte tog sig fram, Cherokeen ja den bara tuggar sig framåt.

Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
-
- Guru
- Kontakt:
Shit.. Va mycket snö ni har fått
Här i Ballebo har det bara kommit 2 cm lappmögel.

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Ja Du en jädra massa är det, och i natt var det en bond-jävel som lurade mig att köra in på hans oplogade gård med taxin, jo jag fastnade, och bonden gick in i värmen och drack mer glögg.Spjutet skrev:Shit.. Va mycket snö ni har fått![]()
Jädrar vad jag önskar att åkaren köpte en riktig bil till taxi !
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
-
- Guru
- Kontakt:
keyzex skrev:Ja Du en jädra massa är det, och i natt var det en bond-jävel som lurade mig att köra in på hans oplogade gård med taxin, jo jag fastnade, och bonden gick in i värmen och drack mer glögg.Spjutet skrev:Shit.. Va mycket snö ni har fått![]()
Hur mycket har ni fått då?
Vad har du för taxibil då?
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Enligt hon som bestämmer så är det mellan 15 - 20 cm tung blötsnö.Spjutet skrev:keyzex skrev:Ja Du en jädra massa är det, och i natt var det en bond-jävel som lurade mig att köra in på hans oplogade gård med taxin, jo jag fastnade, och bonden gick in i värmen och drack mer glögg.Spjutet skrev:Shit.. Va mycket snö ni har fått![]()
Hur mycket har ni fått då?
Vad har du för taxibil då?
Taxin är en Volvo med minsta möjliga faciliteter.
En Checker kanske inte vore det ultimata, men bra mycket roligare.
http://justacarguy.blogspot.com/2011/04 ... so_25.html
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
skall du ha en checker så ta en ovanlig då 

Och visst det är en orginalare.
Denna långa modellen användes bla som fångtransportbil, denna vet jag inget då den är ännu ovanligare som kombi.

Och visst det är en orginalare.
Denna långa modellen användes bla som fångtransportbil, denna vet jag inget då den är ännu ovanligare som kombi.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Forumräv
Känner en kille som byggt om en checker till cabriolet, stora som hus är dom oxå 

Så nu har bilprovningen sagt sitt.
Bromsröret var befogat, likaså bensin läckaget som är lätt åtgärdat, lossa slangklämman och trycka in slangen längre och på med en ny klämma så bör det vara klart.
Däremot så bältet i bak måste bytas, han drog ut det i sin fulla längd och det såg ut som om en hund haft långtråkigt i bilen.
Så har någon det bältet är jag spekulant.
Vad dom missade var att den är omlackerad till svart, och min lilla ATV winch som jag har till plogen sa dom inget om.
Men ett gammalt fäste för en radio antenn på flygeln, han fick något galet i blicken och menade på att det var en 2:a på det, om jag inte satte på ett skydd.
Det löste jag på plats med en 10mm hylsa och silvertejp, han blev jätteglad och skippade den tvåan.
Jag har ju planer på att sälja bilen, vad kan den betinga för värde nybesiktigad ?
Efter bilden kommer lite som är åtgärdat/utbyt på den, en del har jag nog glömt.

Det ända kända felet är att vredet som sitter på tändningslåset, och så att säga hjälper till att hålla nyckeln när man vrider och skall starta är lös.
Detta är en del av vad som byts ut...
Skilj på köpare mellan Blocket och köpare från forumet !
Edit:
Byter gärna rakt av mot en CHEVA VAN HIGH TOP i bra skick.
Bromsröret var befogat, likaså bensin läckaget som är lätt åtgärdat, lossa slangklämman och trycka in slangen längre och på med en ny klämma så bör det vara klart.
Däremot så bältet i bak måste bytas, han drog ut det i sin fulla längd och det såg ut som om en hund haft långtråkigt i bilen.
Så har någon det bältet är jag spekulant.
Vad dom missade var att den är omlackerad till svart, och min lilla ATV winch som jag har till plogen sa dom inget om.
Men ett gammalt fäste för en radio antenn på flygeln, han fick något galet i blicken och menade på att det var en 2:a på det, om jag inte satte på ett skydd.
Det löste jag på plats med en 10mm hylsa och silvertejp, han blev jätteglad och skippade den tvåan.
Jag har ju planer på att sälja bilen, vad kan den betinga för värde nybesiktigad ?
Efter bilden kommer lite som är åtgärdat/utbyt på den, en del har jag nog glömt.

Det ända kända felet är att vredet som sitter på tändningslåset, och så att säga hjälper till att hålla nyckeln när man vrider och skall starta är lös.
Detta är en del av vad som byts ut...
- Bromsklossar fram bytes i början på 2011
Bromsbackar bytes september 20111.
AC fungerar, fabriks ny kondensor maj 2011.
Lackades i maj 2011 med Siikens 2K.
Fabriksnya fjädrar i fram.
Nya stötdämpare runt om.
Alla oljor byta, utom i fördelningslådan.
Fördelarlock, tändkablar med mer bytes i början på 2011.
Multiremmen bytes i början på maj 2011.
Gasfjädrar till bakluckan byta.
Triplex drag.
Winch bar / Ramsey.
Hella 3000 extraljus.
Finns takbåge med 3 st extraljus, med snabb koppling.
31 tums däck M/S på sommaren men just nu sitter det nya dubbdäck på.
Skilj på köpare mellan Blocket och köpare från forumet !
Edit:
Byter gärna rakt av mot en CHEVA VAN HIGH TOP i bra skick.
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
-
- Forumräv
- Kontakt:
Hmm, du kör taxi och är från Stockholm, har jag för mig du skrev i en tråd om att prata slang... Kör du modellflyg på fritiden???keyzex skrev:

//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Team QUAGMUDDERS
Ja jag kör taxi, kolla Tranås Tidning den 27 december, så ser Du mig som en av ambassadörerna.Nivanörden skrev:Hmm, du kör taxi och är från Stockholm, har jag för mig du skrev i en tråd om att prata slang... Kör du modellflyg på fritiden???keyzex skrev:
Nej modell flyg är en hobby som en av kollegorna i ett konkurrerande bolag håller på med.
H*llsen är personen Du tänker på !
Edit:
PM:a mig om Du vill komma i kontakt med hobby flygaren, eller har andra personliga frågor.
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
-
- Forumräv
- Kontakt:
Hehe, okaj då har vi rett ut det i alla fall!
Höll på lite med modellflyg för ett antal år sedan, så då träffade jag "konkurrenten" med jämna mellanrum.
Lite dåligt att vi inte fått till nått o köra ihop, men jag får skylla på att jag inte är hemma här så ofta...
Jag är dock hemma nu och ett par veckor till, så kanske!?!?
Ha de gött!
Höll på lite med modellflyg för ett antal år sedan, så då träffade jag "konkurrenten" med jämna mellanrum.

Lite dåligt att vi inte fått till nått o köra ihop, men jag får skylla på att jag inte är hemma här så ofta...

Ha de gött!

//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
Team QUAGMUDDERS
Nu har den nya ägaren av min bil slutfört mitt mål, höjt den rejält och testat om den tål Off Road.
Så det här är slutet på min garage tråd med Jeepen, men jag är strax på gång med ett nytt projekt.

Snyft jag saknar den, och har fortfarande separations ånger..

Så det här är slutet på min garage tråd med Jeepen, men jag är strax på gång med ett nytt projekt.

Snyft jag saknar den, och har fortfarande separations ånger..

Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
kan uppdatera dig om det händer något annat med jeepen !
johan

johan