Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
henke_99 skrev:Jag har lite kardaner o grejer liggande, kanske nån dubbelknut till framkardan oxå. Men varför måste du ha dubbelknut? Bakkardanen på min bil har betydligt större vinkel än den du har fotat på din bil, o jag har enkelknut där. Plus, ska du ha dubbeknut bak så måste du ha en ny yoke som är anpassad till det. Visst är det inte optimalt med enkel knut, men det funkar...
Vad är det för nåt om du ska ha 1410 kors till? Standard på cheva brukar inte vara större än 1350. Jag har 1350 bak på min bil. En kardandel med såna ändar har jag oxå liggande.
henke_99 skrev:Jag har lite kardaner o grejer liggande, kanske nån dubbelknut till framkardan oxå. Men varför måste du ha dubbelknut? Bakkardanen på min bil har betydligt större vinkel än den du har fotat på din bil, o jag har enkelknut där. Plus, ska du ha dubbeknut bak så måste du ha en ny yoke som är anpassad till det. Visst är det inte optimalt med enkel knut, men det funkar...
Vad är det för nåt om du ska ha 1410 kors till? Standard på cheva brukar inte vara större än 1350. Jag har 1350 bak på min bil. En kardandel med såna ändar har jag oxå liggande.
1344 är en felaktig benämning, har den invändig låsring så heter den egentligen S44 eller 3RLDööne skrev: NEJ FAN JAG HAR LÄST FEL!!! 1344 heter den ju!!!![]()
![]()
Å fan! De va rössvik som skrev i min tråd ang det...Grottulf skrev:1344 är en felaktig benämning, har den invändig låsring så heter den egentligen S44 eller 3RLDööne skrev: NEJ FAN JAG HAR LÄST FEL!!! 1344 heter den ju!!!![]()
![]()
Jag har vart med om flera bilar med olika vinkel på kardanernas knutar som inte har vibrerat och denna skulle ju tydligen bara vara skogsbil så då lär de inte märkas mycke.Voltaren skrev:henke_99 skrev:Jag har lite kardaner o grejer liggande, kanske nån dubbelknut till framkardan oxå. Men varför måste du ha dubbelknut? Bakkardanen på min bil har betydligt större vinkel än den du har fotat på din bil, o jag har enkelknut där. Plus, ska du ha dubbeknut bak så måste du ha en ny yoke som är anpassad till det. Visst är det inte optimalt med enkel knut, men det funkar...
Kan vara så att han inte vill ha vibirationer från kardanen som man får med olika vinkel i fram & bak på kardanen?
Ja det är ju inte olika vinkel fram/bak som gör vibrationerna, utan kardanens balans i sig själv.Chrille_91 skrev: Jag har vart med om flera bilar med olika vinkel på kardanernas knutar som inte har vibrerat och denna skulle ju tydligen bara vara skogsbil så då lär de inte märkas mycke.
Tackarr!!macke skrev:fan vad grym!
Som vanligt när WOR skall ställa ut, Du kommer väl ihåg grodans lack som ej var torr till utställningen.Ps har sett till att ni är anmälda iallafall.Dööne skrev:Så nu sitter jag här.. Väntar på att färgen ska torka på generatorfäste, servofäste, div remskivor, bromsoksfästen.![]()
Tagit ledigt, eller rättare sagt- sagt upp mig i lagom tid på jobbet, så jag får tors-fre ledigt innan måndag då jag börjar på det nya jobbet.![]()
Men vad hjälper det,
Varvräknare, KN filter från USA kommer om 1,5 vecka, alltså slutet på nästa vecka, om man har tur.
Kardaner från Falun, skickades igår med bussgods.
Bromsskivor från Danmark, får besked i morgon om de finns överhuvudtaget där..
Vattenkyl och annan bröte från Arvika, vet e när det kommer..![]()
![]()
Som tur är, grejer från Hansen har kommit, ska dra å hämta dom strax..
I morgon kommer luftnipplar till främre bromsoken, även några special 3/8 bultar.
Det blir nog fan att rulla in maskinen på Custom motor show...
Den är nog inte torr än va?
Som vanligt när WOR skall ställa ut, Du kommer väl ihåg grodans lack som ej var torr till utställningen.Ps har sett till att ni är anmälda iallafall.
AjjemännChevrolet_Racing skrev:häftigt att du ska ställa ut! kommer väll förbi och snackar en del skit
fan nu vart det lite roligare än vanligt att åka till Elima