Oljetemp givare??

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jultoomten
Användare

Oljetemp givare??

Inlägg av jultoomten » mån apr 02, 2012 18:21

Har nu varit och hämtat en bättre begagnad th700 låda förhoppningsvis :shock: tänkte montera oljetemps mätare till lådan nu så man ser lite temp.. vart sätter jag lämpligtvis givaren? Tråget, in eller ut ledning på lådan? Kom gärna med förslag :)

Och då jag kommer köra med fel utväxling och större däck i sommar, ska jag koppla bort lockupen?

Privatperson
Rutinerad

Re: Oljetemp givare??

Inlägg av Privatperson » mån apr 02, 2012 20:10

jultoomten skrev:Har nu varit och hämtat en bättre begagnad th700 låda förhoppningsvis :shock: tänkte montera oljetemps mätare till lådan nu så man ser lite temp.. vart sätter jag lämpligtvis givaren? Tråget, in eller ut ledning på lådan? Kom gärna med förslag :)

Och då jag kommer köra med fel utväxling och större däck i sommar, ska jag koppla bort lockupen?
tråget är nog det bästa , kan bli dubbelfunktion då , avtappning...

en extra kylare är att rekommendera , lämna den i D-läget (så den inte växlar upp till 4an) och låt lockupen vara
SvenskAmerikanen Suburban -87 K10/K30 hybrid TD40 /TH700
Blazer -88 350/700

jultoomten
Användare

Re: Oljetemp givare??

Inlägg av jultoomten » mån apr 02, 2012 20:33

Ok :) ja avtappning har jag redan så de är lugnt :tumbup: Sitter en extrakylare på den redan men frågan är väl om man skulle satt dit en elektrisk fläkt också :beer: Ok då får lockupen vara kvar :)

Skriv svar