Problem med Golvspaken på Silveradon.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Problem med Golvspaken på Silveradon.
Har en k 1500 -95 6,5 td .
För Jag kan bara få i en av växlarna i tagen . ex: om nu har jag så man får i 4 högen, men ska men ha i 4 lågen så får man häva sig under och justera lite , Men tittar man på spaken så ser den ut som den har gått av staget sitter i hålet längst upp. Men det ser ut som det har varit ett hål till lite längre ner men där tar spaken slut och där ser man ett halvt hål. Eller kan nån ha bytit v låda o f lådan nån gång i tiden så det inte stämmer?? Eller kan det vara El fel nån stans??
För Jag kan bara få i en av växlarna i tagen . ex: om nu har jag så man får i 4 högen, men ska men ha i 4 lågen så får man häva sig under och justera lite , Men tittar man på spaken så ser den ut som den har gått av staget sitter i hålet längst upp. Men det ser ut som det har varit ett hål till lite längre ner men där tar spaken slut och där ser man ett halvt hål. Eller kan nån ha bytit v låda o f lådan nån gång i tiden så det inte stämmer?? Eller kan det vara El fel nån stans??
Silverado k1500 -95 6,5 TD
Re: Problem med Golvspaken på Silveradon.
Ska växellägesindikatorn på golvspaken i en blazer silverado -89, vara belyst?
Japp. Sitter en liten glödlampa där under plasten som är kopplad ihop med instrumentbelysningen.K10 skrev:Ska växellägesindikatorn på golvspaken i en blazer silverado -89, vara belyst?
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Aha. Någon guide på hur man får bort kåpan så att man kan byta den?henke_99 skrev:Japp. Sitter en liten glödlampa där under plasten som är kopplad ihop med instrumentbelysningen.K10 skrev:Ska växellägesindikatorn på golvspaken i en blazer silverado -89, vara belyst?
Jag har en tendens till att råka knäcka plastdetaljer :p
Sitter några små skruvar runt "kanten" på plasthuset. Är alla skruvar loss så är det löst, alltså att om det inte är löst så har du missat nån skruv. Ingen idé att bryta o bända...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Ok. Ska kika på det sen. Återkommer med bilder när det är ordnat.henke_99 skrev:Sitter några små skruvar runt "kanten" på plasthuset. Är alla skruvar loss så är det löst, alltså att om det inte är löst så har du missat nån skruv. Ingen idé att bryta o bända...