Amazon_Sleper skrev:Bra precis lika mycke 1,68 som lägsta notering, men mellan 1,7-1,9 tom precis som din.
Har ju C6an i min med så förstår så väl vad du menar

Sitter de 3:55 i axlarna dina med?
Annars har ju 7,3an ryckte om sig att vara snål.
Okej, ja det var ju väldigt likt faktiskt. Hehe,ja en sista växel skulle verkligen behövas på dessa lådor. Registret påminner om TGB40 tycker jag, haha.
Ja det kanske den har, det har jag inte hört innan.
Ingen koll på utväxlingen i axlarna faktiskt.
Privatperson skrev:2500 rpm då går det soppa förstås
läste att de går bra ned till 1600 varv , kan väl stämma med den motorvolymen
det är väl lika dyrt och krångligt att hitta låda med overdrive som till cheva förstås
Overdrive lådan heter E4OD om jag minns rätt och de finns väl att få tag på, men trickset är att den är hydraulstyrd till skillnad mot C6 (om jag minns rätt igen) så det är ganska mycket meck att byta till en sån låda. Då skulle man nog behöva en donatorbil, det blir nog billigast i längden. Men tankegången har funnits hos mig.
Joel_Vbg skrev:Lite trist med en sån förbrukning på en diesel bil men med det varvtalet i 80km/h så är det inte så konstigt.
Pendlar med min Dodge och kör den blandad körning 1.68L/milen, lång körning hittills 1.4L/milen så det är ju inte så mkt bättre men det lilla hjälper.
Men SKA få ner den mer! På nåt sätt...
Javisst. Det lilla jag har gjort är mycket luft i däcken, och lite spridarrengöring. Ny olja och filter. Man borde väl göra en koll på spridarna egentligen å se sprutbilden, och så går det väl kanske att justera in pumpen bättre också.
Men mest sås sparar man nog på att vara försiktig med dojan. Men den är svårt att ecodriva har jag märkt, den har ju inget självrull, släpp gasen och bilen stannar ju nästan. En 2wd borde ju gå lite billigare iaf, men hur ballt är det?