Iallafall jag har funderat ett tag på att köpa en king cab med flak, 2 dörrars som min granne har. Har inte riktigt kollat upp med honom än om detta..... Men jag vet iallafall att det är en -86 till -90 modell. Den har knappt någon rost utvändigt bara någon småfläck som man kan sätta lillfingret på så syns den inte, vet dock inte hur den ser ut undertill, men har snabb kollat och då såg jag inte särskilt mycket.
I motorrummet så är det lite rostigt, luftfiltret har ganska mycket rost på sig men sen är det lite rostfläckar här och var. Ingen aning vilken motornummer det är men det är ingen 6:a iallafall.
Interiören är fin men den har börjat få mögelfläckar lite var stans.
Och nu kommer det stora problemet..... Det är att den har stått ute i vad jag kommer ihåg iallafall 8 år! Sen vet jag inte om den har startats däremellan, så jag har ingen aning ifall den ens startar.
Jag vet heller inte om det är något fel på den, men det ska jag kolla upp när jag träffar honom nästa gång.
Så någon som har tips om hur jag ska göra? Skita i det eller försöka köpa?
Sen undrar jag också vad man skulle kunna göra med den för att "snygga" till den lite?
Jag har funderat lite själv och det är att:
Sandblästra och lacka om
Kroma om dom delar som redan är det
Rostskyddsbehandla
Sätta upp extra ljus
Sen har jag funderat på om det går att byta motor från en nyare modell som typ -90 och uppåt, typ -95 motorn.
Tack i förhand!