Deskago skrev:Det är sagt att alla varuhus ska handha den aktuella katalogens sortiment.
Men det finns varuhus som pga plats brist har en del artiklar som beställningsartiklar, oftast är detta bilreservdelar.
Sedan finns det även vissa hus som har kvar av produkter som har utgått ur Biltemas sortiment, dessa produkter hittar du då inte på Webben utan måste kolla med respektive varuhus.
Jag misstänker att så är fallet med remmen.
Enklaste sättet är att slå in ditt regnummer på Biltemas hemsida, då får du fram vilka produkter som finns till din bil och du kan även se lagertillgången i valt varuhus.
När det gäller rabatter så finns det inte på Biltema, priserna är redan hårt pressade.
Mvh Micke
Återigen så är det så att om jag via telefon eller mejl ber Lilla/förbutiken Biltema i Linköping att kolla efter delar till min bil så får jag ett utökat svar med delar som jag inte hittar själv på hemsidan.
Om jag sedan ber Biltema Jönköping om samma sak, och sedan jämför deras lista med Linköping så skiljer dom sig åt.
Det frustrerande i detta är att jag ena dagen är i Linköping – Jönköping – Stockholm eller någon annan stad, det medför att jag kan inte sitta hemma och planera mina inköp, beroende på vart jag hamnar under kommande dag.
Om det är så att Lilla/förbutiken möjligen drivs på franchise basis är det en klar nackdel för oss kunder som vill handla delar till bilen.
Osthyvlar och golvmoppar är väl helt okey om dom inte är bolt on direkt.
Se detta som tips att rätta till en brist, inte som gnäll.
Inget 4x4 för tillfället.
Lider av Jeep abstinens.