Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Chevrolet_Racing
- Hemmastadd
- Inlägg: 218
- Blev medlem: tor jun 11, 2009 10:28
- Ort: Sollentuna
Inlägg
av Chevrolet_Racing » mån jun 04, 2012 21:23
jävlans läckert bygge!
kommer den bli hel täckt bak till som en suburban eller kommer den bli som en blazer eller som en pickup?

Kör Volvo 740 TIC -86 och Chevrolet K30 Crew Cab Dually -84
-
sixpak
- Användare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jul 10, 2006 17:19
Inlägg
av sixpak » mån jun 04, 2012 22:32
blir ett litet flak är det tänkt
-87 burb 350/700/208/D60/14bff/5.38/LTB 47x17x16,5"chopped/bobbed in progress...
-
Rössvik
- Veteran
- Inlägg: 2201
- Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
- Ort: habo
Inlägg
av Rössvik » tis jun 05, 2012 20:07
är lite nyfiken på dina bakre shackel, hur pass långa e dom??? o är de tänkt o bli nån form av förstärkning av dom??? mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!
-
sixpak
- Användare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jul 10, 2006 17:19
Inlägg
av sixpak » tis jun 05, 2012 20:37
minns inte längden,men säkert 10" cc,kommer bli en 6mm plåt svetsad imellan sen,som går ner bakom fjäderöglan,och så långt upp som möjligt innan det tar i ramen vid fullt flex
-87 burb 350/700/208/D60/14bff/5.38/LTB 47x17x16,5"chopped/bobbed in progress...
-
olle67
- Veteran
- Inlägg: 2233
- Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
- Ort: Outside Jötebårg
Inlägg
av olle67 » sön jun 10, 2012 21:16
Va bor du nånstans,detta bygget skulle ja vilja se på nån träff,gillar själv stora bilar,har snart en fet Unimog,

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
-
sixpak
- Användare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jul 10, 2006 17:19
Inlägg
av sixpak » tor jun 14, 2012 6:13
håller till i Gullspång,planen är att kunna köra kättilstorp/skövde nästa år,i år hoppas jag iaf. kunna provköra lite innan snön kommer.
-87 burb 350/700/208/D60/14bff/5.38/LTB 47x17x16,5"chopped/bobbed in progress...
-
Turbo_Finnen
- Rutinerad
- Inlägg: 301
- Blev medlem: sön maj 22, 2011 17:18
- Ort: Strax bortanför Bråt (Borås)
Inlägg
av Turbo_Finnen » tor jun 14, 2012 12:31
Det var tamigfan bland det brutalaste jag sett. Riktigt fränt bygge. Rock on!
Utan 4x4 för tillfället, åker cross och båt just nu
-
Micke.
- Nybörjare
- Inlägg: 7
- Blev medlem: fre jun 29, 2012 9:02
Inlägg
av Micke. » fre jun 29, 2012 9:05
Hallå där.
Grymt bygge
Måste bara få veta några saker:
1: vart köper man såna där däck i Sverige?
2: Vad kostar 4st såna?
-
Lundgren
- Forumräv
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis okt 14, 2008 16:24
- Ort: CheeseCoast
-
Kontakt:
Inlägg
av Lundgren » fre jun 29, 2012 12:04
Jag är sugen på NYA BILDER, för det måste väl ha hänt något sen sist eller?
-----------------------------------
http://www.solkustens-awd.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-----------------------------------
-
sixpak
- Användare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jul 10, 2006 17:19
Inlägg
av sixpak » fre jun 29, 2012 20:50
däck köper man hos arlanda marketing om man inte importerar själv,kostar?ja,inte är det gratis precis dagspriset ligger på 7000:-/st utan fälg
inga nya bilder,jobbet tar all tid tyvärr....
-87 burb 350/700/208/D60/14bff/5.38/LTB 47x17x16,5"chopped/bobbed in progress...
-
Niklas R
- Hemmastadd
- Inlägg: 195
- Blev medlem: lör apr 07, 2012 8:11
- Ort: Kristinehamn
Inlägg
av Niklas R » lör jun 30, 2012 6:58
Grymt bygge

-
dalaoffroad
- Hemmastadd
- Inlägg: 228
- Blev medlem: ons apr 06, 2011 21:19
-
Kontakt:
Inlägg
av dalaoffroad » lör jun 30, 2012 8:34
sixpak skrev:ser ju lite här... av min variant

En liten teknisk fråga bara.
Vinkeln på dina shakel, är det något uträknat eller något som bara blev. När bilen fjädrar in blir fjäderpaketet längre. Om dom blir 1cm längre kommer undre skruven till bladfjäden flyttas upp 1cm om du har 45graders lutning på shaklen. I slutändan kommer dina shakels rörelse stå för en del av fjädringen vilket inte är positivt.
Önskade jag var ung och pigg med ork och inte gammal och trött som jag är idag när jag ser ditt projekt. Vilket hästjobb.
Munken
-
Grottulf
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5398
- Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
- Ort: Säffle
Inlägg
av Grottulf » lör jun 30, 2012 12:30
dalaoffroad skrev:
En liten teknisk fråga bara.
Vinkeln på dina shakel, är det något uträknat eller något som bara blev. När bilen fjädrar in blir fjäderpaketet längre. Om dom blir 1cm längre kommer undre skruven till bladfjäden flyttas upp 1cm om du har 45graders lutning på shaklen. I slutändan kommer dina shakels rörelse stå för en del av fjädringen vilket inte är positivt.
Önskade jag var ung och pigg med ork och inte gammal och trött som jag är idag när jag ser ditt projekt. Vilket hästjobb.
Munken
Jag tror jag kan svara för sixpak, när jag säger att det är ju det som är lite av vitsen.
Du får ett grymt flex, då du inte bara får mjukare fjädrar, men framförallt en mycket lång utfjädring.
För en landsvägsbil vore det en annan femma, men va f*n är det för vits med stora däck och höjning på en landsvägsbil

Det är ju ingen mallcrawler detta

-
optodsl
- Guru
- Inlägg: 3508
- Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
- Ort: Eskilstuna
Inlägg
av optodsl » lör jun 30, 2012 12:52
Jag tror han menade att bakre fjädrefästet inte skulle röra sig så mycket i höjdled om shackeln var lodrät istället för vinklad bakåt
-
sixpak
- Användare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: mån jul 10, 2006 17:19
Inlägg
av sixpak » lör jun 30, 2012 15:34
man vill ju ha så mjuk fjädring som möjligt,och ang. shackel vinkeln,om fjäderöglan rör sej 2cm upp vid max ihopfjädring,gör att bilen rör sej hela en cm extra

-87 burb 350/700/208/D60/14bff/5.38/LTB 47x17x16,5"chopped/bobbed in progress...