längre bromsslang Jepp Grand Cherokee
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
längre bromsslang Jepp Grand Cherokee
Hej någon som vet var man kan beställa längre bromsslangar fram till en ZJ 97a?? ja jag vet att jag ta loss den gammla och åka ner till en slangfirma så tillverkar dom en, men jag undrar mer om det finns att beställa så man slipper ta loss den gammla först?
Suzuki sj413
-
- Beroende
Re: längre bromsslang Jepp Grand Cherokee
Ta loss den, alternativt då mät hur lång du behöver och kolla vilka anslutningar som krävs. Åk sen till biltema och leta runt bland deras sortiment. Så gör jag! 

Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Jeep har bland de längsta slangarna av originalbilar, så det är svårt att hitta nåt annat. Dessutom är det banjo vid oket och det är ju ovanligt. Man brukar få göra nya på t ex Hydroscand. Men jag tror det går att flytta ned fästet i innerskärmen en bit, så slangen räcker längre.
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Annars kan man sätta ihop en slang till så bli den längre, finns massor av olika längder..Olof skrev:Jeep har bland de längsta slangarna av originalbilar, så det är svårt att hitta nåt annat. Dessutom är det banjo vid oket och det är ju ovanligt. Man brukar få göra nya på t ex Hydroscand. Men jag tror det går att flytta ned fästet i innerskärmen en bit, så slangen räcker längre.
-
- Beroende
ja har byggt ihop två lite länge slangar fram på min cherokee å de e inget ja rekomenderar. mina bromsar blev jättedåliga efter det. jag ska gå över bromsarna nu i höst å byta mot stålomspunna slangar med rätt längder!
har äna kommit på att bromsar e en sak man inte bör snåla med, de ska ju funka lixom!
har äna kommit på att bromsar e en sak man inte bör snåla med, de ska ju funka lixom!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
ebay
eller dalhems
eller dalhems
IH Scout II -75 "RostHögen"
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72
Jeep Wrangler -89 Offroad wannabe
BMW 2002 Touring -72