kopplingsbyte...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
kopplingsbyte...
Ska man måsta demontera tvärbalken bakom förd lådan som håller torsionstavarna, eller brukar det gå att lyfta upp lådan på balken?
Jag har toklite lust att sära på lådorna, det måste gå ändå?
KingCab- 89 var det.
Jag har toklite lust att sära på lådorna, det måste gå ändå?
KingCab- 89 var det.
Senast redigerad av bureå den sön jun 03, 2007 18:20, redigerad totalt 1 gånger.
jag har bytit 2 koplingar på king cab har aldrig fått den den balken splainsen sitter
därimot brukar jag kapa av balken så att den går att fälla ner sen svetsar jag dit den i åter sen jävla tung växelåda det där dessutom inte ett dugg rolig att byta på en king 
lyfta lådan över går inte inte ens om du lossar balken & sänner ner toritionsstavarna


lyfta lådan över går inte inte ens om du lossar balken & sänner ner toritionsstavarna

det har du rätt i det var inte koplingen jag bytte utan växelådan & dom va mina så det brydde jag mig inte iMathias T skrev:När jag gjorde det för många herrans år sedan var det motor ur som funkade bäst (man kapar inte sönder andras bilar)

men det är nog riktigt matias motorn är nog fan lättare att lyfta ur än att ta ur växelådan
Det var ganska lätt på en gammel 88- med förgasarebureå skrev:Jag sänkte ned torisionsbalken och drog lådan 15 cm bakåt. Då gick det bra att byta koppling. Lådan ligger fint på en tvärbalk och det vat inga större problem.
Skulle jag göra om det gjorde jag nog likadant, det måste vara mer skruvning att lyfta ut motorn.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Du har gjort på lättaste sättet ..bureå skrev:Jag sänkte ned torisionsbalken och drog lådan 15 cm bakåt. Då gick det bra att byta koppling. Lådan ligger fint på en tvärbalk och det vat inga större problem.
Skulle jag göra om det gjorde jag nog likadant, det måste vara mer skruvning att lyfta ut motorn.
Bara du bytte uttrampningslagret samtidigt ...

/ Tobbe