Hyra dragbil / lastbil under en dag?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Hyra dragbil / lastbil under en dag?
Önskar hyra en dragbil med dragvikt på minst 3500kg alternativt en lastbil under en dag...
Ska hämta en bil i Stockholm, har ett släp att hyra men ingen bil som får dra det!
Alternativet är att hyra en draglastbil då jag kan låna en trailer här hemma eller en annan lastbil typ krok eller flakbil som kan lasta en bil + ta släp...
Innehar BECE körkort, varit yrkeschaufför i 7år och är otroligt rädd om andras grejer, så till den gräns att jag hellre köper en billig bil än lånar bil av någon men nu är det akut!
Tacksam för alla hjälp jag kan få!
PM:a eller ring på 0731-544096! mvh Joel
Ska hämta en bil i Stockholm, har ett släp att hyra men ingen bil som får dra det!
Alternativet är att hyra en draglastbil då jag kan låna en trailer här hemma eller en annan lastbil typ krok eller flakbil som kan lasta en bil + ta släp...
Innehar BECE körkort, varit yrkeschaufför i 7år och är otroligt rädd om andras grejer, så till den gräns att jag hellre köper en billig bil än lånar bil av någon men nu är det akut!
Tacksam för alla hjälp jag kan få!
PM:a eller ring på 0731-544096! mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Re: Hyra dragbil / lastbil under en dag?
Kolla med min bror, eller han kanske skriver här själv snart...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Veteran
Ja jag har ju som sagt en bil med hyfsad dragvikt o funkar fint o släpa runt tunga saker me, när behöver du ha den i så fall då?
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Fan så snällt Chrille!
Vet inte själv just nu, ska på YKB kurs på lördag och söndag var killen i Järna bortrest själv...
Troligen blir det i såna fall nästa helg igen? Om det funkar för dig?
Har du C-kort själv? I såna fall får du leka med Dodgen under tiden annars får du lida med en S40 T5...
Fast från Ulricehamn vågar jag i och för sig dra med Dodgen, mindre poliser där, det som avskräcker mig från att köra med Dodgen hela vägen är poliskontrollplatserna i Norrköping och Nyköping, dom är stenhårda och Dodgen är inte reggad med sin 50mm kula...
Vart stannad där förut, var 24,20m lång, d.v.s 20cm för lång, 2500kr i böter och fick inte ta ekipaget från platsen! Vet bilar som fått böter där för 100kg överlass på krocken och fått lämna släp på platsen något som inte jag är så sugen på...

Vet inte själv just nu, ska på YKB kurs på lördag och söndag var killen i Järna bortrest själv...
Har du C-kort själv? I såna fall får du leka med Dodgen under tiden annars får du lida med en S40 T5...

Fast från Ulricehamn vågar jag i och för sig dra med Dodgen, mindre poliser där, det som avskräcker mig från att köra med Dodgen hela vägen är poliskontrollplatserna i Norrköping och Nyköping, dom är stenhårda och Dodgen är inte reggad med sin 50mm kula...

Vart stannad där förut, var 24,20m lång, d.v.s 20cm för lång, 2500kr i böter och fick inte ta ekipaget från platsen! Vet bilar som fått böter där för 100kg överlass på krocken och fått lämna släp på platsen något som inte jag är så sugen på...
Så länge det är på helgen så funkar det nog för honom. Jag skickar ett sms till dig strax med hans nummer så kan ni pratas vid så istället.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Han ringde mig nu...henke_99 skrev:Så länge det är på helgen så funkar det nog för honom. Jag skickar ett sms till dig strax med hans nummer så kan ni pratas vid så istället.

Jaså ha hade ditt nummer. Aja dåså...
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Guru
Vet flera som har fått montera bort älgstaketet / kängerukofångaren pga längden på platsen där dom blev stoppade...Joel_Vbg skrev: Vart stannad där förut, var 24,20m lång, d.v.s 20cm för lång, 2500kr i böter och fick inte ta ekipaget från platsen!
En körde en Volvo F7 vill jag minnas som hade lufttorken precis höger fram innanför fronten..
Smällde ett rådjur en bit därifrån och blev stående med bilen, bara pga att den blev oskyddad utan staketet fram..fullastad med djur och stod illa till på vägen..
Känns löjligt i såna lägen då med dom 20cm..
Sorry för O.T

A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

joo...Joel_Vbg skrev:Fan så snällt Chrille!![]()

var du sugen på min Dodge också, eller hur blev det.
O.T är lugnt i mina trådar...Wild_Devil skrev:Vet flera som har fått montera bort älgstaketet / kängerukofångaren pga längden på platsen där dom blev stoppade...Joel_Vbg skrev: Vart stannad där förut, var 24,20m lång, d.v.s 20cm för lång, 2500kr i böter och fick inte ta ekipaget från platsen!
En körde en Volvo F7 vill jag minnas som hade lufttorken precis höger fram innanför fronten..
Smällde ett rådjur en bit därifrån och blev stående med bilen, bara pga att den blev oskyddad utan staketet fram..fullastad med djur och stod illa till på vägen..
Känns löjligt i såna lägen då med dom 20cm..
Sorry för O.T

men det slår nog inte poliskontrollplatsen i Falkenberg som stannade bil med hästtransport, vagnen var för tung för bilen så den fick lämnas på plats med hästar i och ägaren bredvid medan chauffören fick åka och låna en annan bil att dra med!
Hahaha.... Nej tack, slipper gärna!Spiken skrev:joo...då ska du testa våran bilprovning...
var du sugen på min Dodge också, eller hur blev det.
Ja, jag är väldigt sugen men denna trippen finns det bara plats för en bil sen hade det varit bra om jag kunde få sålt Volvo fanskapet som står här ute först så man inte tar sig vatten över huvudet.
Kanske kan titta förbi och sparka på en massa däck?

Om du sparkar på däcken, sätter jag på kaffe.
Ring innan bara.
kanske fanns någon mer bil du ville sparka däck på?
Ring innan bara.
kanske fanns någon mer bil du ville sparka däck på?
Jaaaaaa...... En C30, en K20, en Kaiser, en Ford F250 och kanske gnugga tårna mot någon Nissan bara för nöjes skull.Spiken skrev:kanske fanns någon mer bil du ville sparka däck på?

Vad är det för fel på Broncon, Lariaten, C20 och Oldsmobilen då???Joel_Vbg skrev:Jaaaaaa...... En C30, en K20, en Kaiser, en Ford F250 och kanske gnugga tårna mot någon Nissan bara för nöjes skull.Spiken skrev:kanske fanns någon mer bil du ville sparka däck på?