U-bultar till Ford 8.8 på en YJ

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Robe
Guru

U-bultar till Ford 8.8 på en YJ

Inlägg av Robe » mån okt 01, 2012 10:49

Tja!

Ska hänga på en ford 8.8 bakaxel på min YJ. Jag köpte M.O.R.E´s konverteringskit och fick hem det för någon vecka sedan. Men det passar inte! Bladfjäderfästena har för liten innerdiameter för att passa på bakaxelröret och U-bultarna är för smala och går inte över röret. Finns det två olika tjocklekar på röret på 8.8 axeln alltså?

Jäkligt drygt, jag som trodde att jag samlat på mig alla delar. Bladfjäderfästena kan jag slipa upp så de går över röret, men U-bultarna blir svårare. Kan man köpa dessa i Sverige?

Ett sånt här kit var det jag köpte:
Bild

//Robin
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

jonte_malmö
Beroende

Re: U-bultar till Ford 8.8 på en YJ

Inlägg av jonte_malmö » mån okt 01, 2012 16:25

Övre plattorna ska väl ha "kanterna" uppåt, men va skumt att det inte passar med rörets diameter. Jag köpte från IRO och det passade precis, "leaf pearch":en satt som gjutna när axeln var renslipad från rost och u-bultarna gick runt precis. De kan ju ha skickat fel, till en klenare axel eller så har du en Ford 9". Passar u-bultarna i övre plattornas hål?

Bild
Subaru Forester 2.0 Turbo S, 5-vxl manuell '99

Robe
Guru

Inlägg av Robe » mån okt 01, 2012 16:42

Tjenare!

Jag köpte ett kitt från en privatperson på eBay... antagligen har han skrivit fel i annonsen då!
U-bultarna passar i plattorna.
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

MetalWolf
Hemmastadd

Inlägg av MetalWolf » mån okt 01, 2012 16:47

Robe skrev:Tja!

Ska hänga på en ford 8.8 bakaxel på min YJ. Jag köpte M.O.R.E´s konverteringskit och fick hem det för någon vecka sedan. Men det passar inte! Bladfjäderfästena har för liten innerdiameter för att passa på bakaxelröret och U-bultarna är för smala och går inte över röret. Finns det två olika tjocklekar på röret på 8.8 axeln alltså?

Jäkligt drygt, jag som trodde att jag samlat på mig alla delar. Bladfjäderfästena kan jag slipa upp så de går över röret, men U-bultarna blir svårare. Kan man köpa dessa i Sverige?

Ett sånt här kit var det jag köpte:
Bild

//Robin
ring till usa bildelar i sunne
http://www.usabildelar.se lätta att ha med å göra och snabb leverans å hyffsade priser :D
K5 Blazer 6.2D -86
Patrol y61

mhemming4x4
Hemmastadd

Inlägg av mhemming4x4 » mån okt 01, 2012 22:46

Jag köpte på Dalhems. Bara u bultarna då. Rubicon Express. Passade direkt. 3,25" ska det vara inne i u:et om jag inte minns fel.
Cherokee XJ -91 lite höjd. Såld
Willys cj2a -47 rätt orginal
Wrangler YJ 2,5 -93
Grand Cherokee V8 -97 lite ombyggd

Jag gillar Jeep. o|||||||o

Skriv svar