Relä tickar på som faen!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
Relä tickar på som faen!
Jag har ett jäkla jobbigt ljud i bilen. Det låter som ett relä som klickar - fast hela tiden och väldigt snabbt ihop med motorns varvtal och så låter det lite överallt i coupen så det är svårt att lokalisera men jag inbillar mig att det låter lite starkare vid spaken till fördelningslåda - finns det ngt relä eller liknande där?
Likaså är indikatorlampan vid den spaken död men att fyrhjulsdriften fungerar är jag säker på då jag fyrhjulsdriften tagit mig loss när jag fastnat i en sandgrop och i ett dike. Men den lampan kanske kan ha ngt med ljudet jag hör?
Likaså är indikatorlampan vid den spaken död men att fyrhjulsdriften fungerar är jag säker på då jag fyrhjulsdriften tagit mig loss när jag fastnat i en sandgrop och i ett dike. Men den lampan kanske kan ha ngt med ljudet jag hör?
Audi A4 2.0 TDI bytes mot Suburban!
-
- Beroende
Re: Relä tickar på som faen!
På min suzuki finns de inget relä där iaf.
Vad e de för bil?

Vad e de för bil?

//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
-
- Hemmastadd
Oj, vart visst lite senil! En cheva K 2500 från 1995
Det är ju inte säkert att det ens är ett relä som låter men ljudet är väldigt likt ljudet som kommer ifrån ett klickande relä
Det är ju inte säkert att det ens är ett relä som låter men ljudet är väldigt likt ljudet som kommer ifrån ett klickande relä
Om det är en diesel så kan det vara förpumpen som membranet gått sönder i. Den sitter i ramen under förarsätet.
-
- Hemmastadd
-
- Beroende
Läcka mellan avgasgrenrör och topp?
Läcka på slangar från luftpumpen?
Nått att börja med i alla fall!
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-
- Hemmastadd
Det är inte ett avgasläckage iaf, det hörs tydligt på ljudet. Konstaterade idag att det ljudet tystnar ibland när man svänger skarpt - mystiskt!sebringZ28 skrev:Läcka mellan avgasgrenrör och topp?

Halvordsson skrev:Det är inte ett avgasläckage iaf, det hörs tydligt på ljudet. Konstaterade idag att det ljudet tystnar ibland när man svänger skarpt - mystiskt!sebringZ28 skrev:Läcka mellan avgasgrenrör och topp?
Jag har också samma problem,låter precis som ett relä klickar. Cheva 97:a.. men tror reglagen till vart luften ska komma (rutan/fötterna osv ) drivs av någon motor... och det kommer ingen luft mot kroppen så jag tror att det kuggar över någon stans

-
- Hemmastadd
noomadic skrev: men tror reglagen till vart luften ska komma (rutan/fötterna osv ) drivs av någon motor... och det kommer ingen luft mot kroppen så jag tror att det kuggar över någon stans![]()
Hmmm... Du kanske är ngt på spåren där

Får undersöka detta imorgon
Jag har EXAKT samma fel i min blazer k10 4x4 -89.
Vad fan är det som tickar? Skönt att man inte är den enda
Vad fan är det som tickar? Skönt att man inte är den enda

antagligen reläet till blinkersen som låter, kolla glapp i spaken som är till blinkers och torkare å cruiscontrol om du har nån sån.
-
- Hemmastadd
Hur kan det låta hela tiden när allt i spaken fungerar som det skall?Sjöholm skrev:antagligen reläet till blinkersen som låter, kolla glapp i spaken som är till blinkers och torkare å cruiscontrol om du har nån sån.
Det undrar jag med.Halvordsson skrev:Hur kan det låta hela tiden när allt i spaken fungerar som det skall?Sjöholm skrev:antagligen reläet till blinkersen som låter, kolla glapp i spaken som är till blinkers och torkare å cruiscontrol om du har nån sån.
Jag har dock märkt på min bil att ticket försvinner helt när jag motorbromsar i kraftig nerförsbacke i D eller 2, men har dock inte märkt nåt i [D].
Det verkar som att ticket tystnar samtidigt som spridarna stängs av vid motorbroms, för när varvet blir för lågt (då spridarna startar) så kommer tickandet igen.
På den beskrivningen så skulle jag bända fram databoxen o lyssna där.K10 skrev:Det undrar jag med.Halvordsson skrev:Hur kan det låta hela tiden när allt i spaken fungerar som det skall?Sjöholm skrev:antagligen reläet till blinkersen som låter, kolla glapp i spaken som är till blinkers och torkare å cruiscontrol om du har nån sån.
Jag har dock märkt på min bil att ticket försvinner helt när jag motorbromsar i kraftig nerförsbacke i D eller 2, men har dock inte märkt nåt i [D].
Det verkar som att ticket tystnar samtidigt som spridarna stängs av vid motorbroms, för när varvet blir för lågt (då spridarna startar) så kommer tickandet igen.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Jaså? Skulle det vara databoxen som är kass?henke_99 skrev:På den beskrivningen så skulle jag bända fram databoxen o lyssna där.K10 skrev: Jag har dock märkt på min bil att ticket försvinner helt när jag motorbromsar i kraftig nerförsbacke i D eller 2, men har dock inte märkt nåt i [D].
Vart sitter den exakt?