Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Båtis
- Användare
- Inlägg: 29
- Blev medlem: lör nov 19, 2011 18:35
- Ort: Gråbo
Inlägg
av Båtis » lör okt 06, 2012 15:24
Jag har påbörjat en axelvändning av min Toyota HJ61
Bägge axlarna har diffspärrar som styrs av vajrar,och dom vajrarna verkar bli för korta nu.
Är det någon som har spoat en HJ61 förut, och som kanske har lite tips så ......

HJ61 -89
willys cj5 -73
-
Ninetoes
- Beroende
- Inlägg: 1051
- Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
- Ort: Åland
Inlägg
av Ninetoes » lör okt 06, 2012 15:41
Åh! Äntligen en intressant tråd!
Funderar på att göra samma sak (men har inte kommit igång än) och har precis som du funderingar hur man ska göra med spärrarna.
Ta gärna många bilder!!!
-
SpeedKing
- Forumräv
- Inlägg: 671
- Blev medlem: lör jan 23, 2010 11:18
- Ort: Umeå
Inlägg
av SpeedKing » lör okt 06, 2012 22:07
Hej.
Håller med, intressant tråd.
Har själv en HJ60, dock utan spärrar

.
Angående vajrarna så kanske det går att flytta hela rasket i kupen så dom blir lite längre, kan det räcka?
Bara en tanke som slog mig.
//John
-
fourrunner
- Rutinerad
- Inlägg: 411
- Blev medlem: mån maj 12, 2008 20:15
- Ort: Blidö
-
Kontakt:
Inlägg
av fourrunner » sön okt 07, 2012 10:22
Har själv klurat på att axelvända 61:an men har kört polarns axelvända ett tag o är inte imponerad. Man ser ju för helvete om frihjulsnaven är i eller inte vid kurvtagning.
Visst, ser ju fränt ut när 38:or passar.
Att flytta ner fästena i ramen är jag inne på alt montera luftbäljar o pumpa upp den så man har kvar lite väghållning, blir ju inte lika vältbennägen heller.
Daniel
Hade 4runner, har nu Landcruiser
"Grizzly" - LC HJ61 som det ska byggas på.. Snart klar

eller?
"Roadrunner" - 4runner 91:a orginal - förutom stereon
Däcken från
http://www.fyrhjulsdrift.se förstås!!