Ej bytt oljor !!

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Jeep4Ever
Användare

Ej bytt oljor !!

Inlägg av Jeep4Ever » sön okt 14, 2012 21:12

Vet inte om det här är rätt kategori att posta i men jag provar :)

Helt nybörjare på det här med Jeep så så.... har endast haft en ZJ standard utan krusiduller tidigare.

Har ringt på en som har en XJ där det ej är bytt olja i Automatlådan, Fördelningslådan eller axlar på 8 år !!!
I övrigt är motoroljan bytt 1gång/år ca 1000 mil/år.

Min fråga är då: Vågar jag köpa bilen av honom utan att bli "blåst" på nåt sätt som typ att automaten är på väg att kajka eller f-lådan går åt f-n, ja ni vet vad jag menar

Själv bor jag ju i Norrbotten o bilen finns i närheten av Karlskoga en nätt tripp på över 100 Mil enkel väg lite svårt att bara åka dit o kolla............

Kanske finns nån vänlig själ som kan besvara min fråga :)

Danne
OffroadGeek
Kontakt:

Re: Ej bytt oljor !!

Inlägg av Danne » sön okt 14, 2012 21:21

Körde min 850 många år utan att byta olja och det gick hur fint som helst i lådan men jag har ingen fakta om saken.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Roger Patrol
Guru

Re: Ej bytt oljor !!

Inlägg av Roger Patrol » sön okt 14, 2012 21:44

det är nog ingen fara,det är motoroljan som tar upp en massa föroreningar å kan bli utspedd med bensin,
automaten kanske lite sisodär :roll: men tycker nog det är oftare man hör problem efter oljebyten,
axlar å fördelnings låda anser jag som ofarligt
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar