abs xj 1992
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
abs xj 1992
får man ta bort absen på jeepen
Re: abs xj 1992
Det får man men då vill dom att man avlägsnar hela abs enheten med pumpar mm så det är ett rätt stort ingrepp på en xj.
Vad är det som är fel på abs n.
Vad är det som är fel på abs n.
For Jeeps are built not bought!
-
- Hemmastadd
Jag hade en xj det var bortplockat på iaf, då var ju hela huvudbromscylindern bytt. Jag besiktigade aldrig den bilen, men den var ju rätt nybesiktigad när jag köpte och tidigare ägare sa att det inte var några problem att det var bortplockat.
jag och min bror körde sönder vänster driv-axel fram, och vi fick tag på en ny komplett axel fram. Men
det är en 94 och har dan fin tandade abs kransen. Går det att byta krans eller måste vi byta hela axeln?
det är en 94 och har dan fin tandade abs kransen. Går det att byta krans eller måste vi byta hela axeln?
Det går att byta kransen. Sök på det så finns det guider på nätet. Jag har klippt av mina ABS kablar och plockat ur lampan å besiktigat så. Inga problem hittils.
Grand Cherokee ZJ. Projekt.
Dodge WC, V8, delfinlack & traktorhjul.
Suzuki Jimny -06. Projekt
Dodge WC, V8, delfinlack & traktorhjul.
Suzuki Jimny -06. Projekt
Tror du kan slipa bort varannan kugg på kransen, men dubbelkolla så att antalet blir rätt.
Antalet är viktigare än bredden, och funkar det inte har du ju inte förlorat något i alla fall!
Antalet är viktigare än bredden, och funkar det inte har du ju inte förlorat något i alla fall!

/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
TACK FÖR SVAR!!!
Men jag och min bror gör nog som du Dave King och skrotar absen blir nog mindre problem i framtiden
bilen ska ju bara gå i skogen och i mellan träfarna
Men jag och min bror gör nog som du Dave King och skrotar absen blir nog mindre problem i framtiden
bilen ska ju bara gå i skogen och i mellan träfarna
Har abs på min 97 a som strulade förr. jag röck säkringen för abs innan bes så ser dom inte att den lyser. Har gått igenom 2 ggr nu 

Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
-
- Guru
lotterifarcry skrev:Har abs på min 97 a som strulade förr. jag röck säkringen för abs innan bes så ser dom inte att den lyser. Har gått igenom 2 ggr nu

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;