importera släpvagn från staterna?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: importera släpvagn från staterna?
Ett par vänner som var i USA och körde dragracing fick låna ett täckt jättesläp för att frakta bil & även bo i på tävlingar. Men dom första milen blev lite intressanta för varje gång dom slog på blinkers så började det bromsa. Då låg det fel i bilen och släpet hade elektriska bromsar kopplat på bromljus. Men den kabeln hade hamnat på blinkers. Tydligen väldigt logiskt och enkelt för en jänkare men för ett par svenskar så var detta inte det mest logiska... 

Grand Cherokee ZJ. Projekt.
Dodge WC, V8, delfinlack & traktorhjul.
Suzuki Jimny -06. Projekt
Dodge WC, V8, delfinlack & traktorhjul.
Suzuki Jimny -06. Projekt
Man får ha hydraulisk broms det är bara det att katastrof bromsen ska vara av mekanisk eller separat system.
Voltaren skrev:Man får ha hydraulisk broms det är bara det att katastrof bromsen ska vara av mekanisk eller separat system.
Vart har du läst detta och vet du vart dom paragraferna finns? Vore ju trevligt om ett det va godkänt med ett hydraliskt system.. Knotts elhydraliskta bromsystem är helt hydraliskt (bortsett från påskjuten) även kattastrofbromsen men på ett sånt här system så finns det ju ytterligare en sak som kan gå fel lr krångla.. Men svenk byrokrati är som det är tyvärr..
Andreas skrev:Voltaren skrev:Man får ha hydraulisk broms det är bara det att katastrof bromsen ska vara av mekanisk eller separat system.
Vart har du läst detta och vet du vart dom paragraferna finns? Vore ju trevligt om ett det va godkänt med ett hydraliskt system.. Knotts elhydraliskta bromsystem är helt hydraliskt (bortsett från påskjuten) även kattastrofbromsen men på ett sånt här system så finns det ju ytterligare en sak som kan gå fel lr krångla.. Men svenk byrokrati är som det är tyvärr..
Jag vet inte hur jag vet det men jag vet att det är så.
Jag jobbar med lastbilar och ombyggnationer med lastbilar med släp mkt besiktnings krångel där.
Hur som helst måste det ju ha ett typgodkännande för att det ska gå att besikta