christian.p skrev:Då får jag väl vara den tråkiga och som vanligt vara tvärtemot alla andra. Jag hatar vintern, och då menar jag verkligen hatar skiten. Det är kallt, man får skotta snö, man ska skrapa rutor, bilen dricker mer bensin, jag har direktverkande el så räkningarna blir så höga så man kan inte lägga en krona på sin hobby, och som inte det vire nog med själva vintern, så ska dt komma en jävla jul mitt i allt också, och med julen kommer årets tråkigaste dag, julafton, fy fan för denna dag. Nä jag säger bara en sak, tur det finns sprit så man står ut över julhelgen.
Trist att du ska känna så, men alla kan ju inte tycka om vinter och Jul. Försök hitta dom positiva bitarna både med vinter o hela den biten, det är ju trots allt 4 månader på ett år som kan va lite bistra. Du slipper ju insekter och mygg på vinterhalvåret

uppvärmings kostnaderna går ju med ganska enkla medel sänka rejält mycket, Te.x Luftvärmepump eller varför inte en kamin så för du det lite mysigt med en whisky framför brasan

Dom pengarna som installationen kostar sparar du nog in fortare än du tror om du slipper elda ström så hårt... tänk på att det finns alltid dom som har det jobbigare som tex, Spjutets familj