Älskar vintern!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Älskar vintern!
hm bara vetskapen om att ja ska upp å köra snö om ett par timmar gör att jag hatar vintern
Valp 1,9 tdi
Wrangler tj 4,0
Wrangler tj 4,0
-
- Veteran
- Kontakt:
den snöslungan är cool! någon som vet något om den?
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
-
- Beroende
Ja sista åren har vi haft mycke snö med, ja allt går ju så smidigt i kylan kör som maskintrailer i mellan åt å kättingspännare å kedjor i -20 å väg salt å dynga blött å kallt å jävligt allt tar minst dubbelt så lång tid.Spiken skrev:Sålde skotern iom att det aldrig var någon snö här. Samma år fick vi snö så det räckte och blev över, från oktober till mars. Nu jobbar jag med en krossanläggning, tar ett halvt skift bara att få igång skiten. På sommaren är det bara några knapptryckningar.Amazon_Sleper skrev:Tyckte vintern var super toppen underbar förut men så sålte jag skoter å se börja jag köra lastbil åt en åkare som har snöröjning så nu innebär de enbart jobb med vinter med snösjour å allt vad de innebär. Fast som tur är har de inte kommit någon snö än här som är nå å tala om.
Fick ju lite med lut å tänkte köpa en skoter igen nu när ekonomin stabiliserat sig då sade lådan upp sig på tahoen så skulle se över olje läckan på forden så damen kunde ha den å åka med å vad ser jag då jo ramen har gått av nästan helt framför infässtning till bärarmenå de är -20grader ute å jag saknar garage å skruva i så känna som man skulle gärna fått gått i ide till de blir vår igen.
Gillar att leka i snön men vardagsysslorna tar för lång tid att det inte blir någon tid över till det.
@amazon_sleeper
Trist med dina bilar
Ja de med bilarna löser sig nog de typiska är att hade en fastighet på ca 240kvadrart verkstad/lager tills i fjol sommras då jag sålte pga jag hade för långt å åka å inge vidare jobb. Men har väl aldrig haft så mycke fel på bilar å fordon sedan jag blev utan garage. Innan var de mera själförvållade fel men nu verka de ha gått troll i varenda fordon jag äger

Tur jag har min Volvo 145 från -70 den må skramla å leva om som ett gammalt propellerplan som ska till å lyfta men fram kommer jag

Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Nu har det blivit "snökaos" hos mig. Tycker nog att det var lite kul iaf, även om det djävlas på jobbet. Verket får stå still så det blir till att skotta i stället. Varm och go L150E
Måndagen åkte jag med Kingcaben, frös arslet av mig.
I går tog jag Patrolen, go värme men odubbade däck. E4 gick väl att köra i 60 med 4wd.
Hemvägen mitt i natten tog jag gamla kustvägen, vet att den brukar plogas sist. Riktigt kul. Tjockt med snö, drivor på vägen, rasa snö från träden i snabbare tackt än torkarna hant med, extraljus på taket gick inte att ha på, sikten var usel, enda sättet att se vägen var snökäpparna och inte en bil var ute. Patrolen mullra gott och varmt och skönt i den och ingen stress hem iom att alla sover ändå.
@amazon_sleeper
Hade en 144 -67a för många år sen. Satte på fullspikade rallydäck en vinter när det var snökaos, OOOövervinnlig!
Måndagen åkte jag med Kingcaben, frös arslet av mig.
I går tog jag Patrolen, go värme men odubbade däck. E4 gick väl att köra i 60 med 4wd.
Hemvägen mitt i natten tog jag gamla kustvägen, vet att den brukar plogas sist. Riktigt kul. Tjockt med snö, drivor på vägen, rasa snö från träden i snabbare tackt än torkarna hant med, extraljus på taket gick inte att ha på, sikten var usel, enda sättet att se vägen var snökäpparna och inte en bil var ute. Patrolen mullra gott och varmt och skönt i den och ingen stress hem iom att alla sover ändå.
@amazon_sleeper
Hade en 144 -67a för många år sen. Satte på fullspikade rallydäck en vinter när det var snökaos, OOOövervinnlig!
-
- Beroende
Ja dom är förvånande jävliga å ta sig fram å kan tala om att kombin är snäppet vassare. Har själv en 144a som står i garage på vintern.
Å går inte å jämföra en 240 å en 140 då 240in står kvar medans 140in fräser vidare
Å går inte å jämföra en 240 å en 140 då 240in står kvar medans 140in fräser vidare

-
- Rutinerad
Fan vad vekt att klaga över vintern och "problemen" den drar med sig, är la för fan bara att göra det bästa av situationen.
Vi bor i Sverige, här har vi vinter, varje år.
Det kommer snö, blir kallt och vi måste använda motorvärmare. Surprise?
Utan 4x4 för tillfället, åker cross och båt just nu
-
- Beroende
Kom hit då å lägg dig i -23grader å skruva ner min växelåda om du tycker vintern är så niceTurbo_Finnen skrev:Fan vad vekt att klaga över vintern och "problemen" den drar med sig, är la för fan bara att göra det bästa av situationen.

Nej vinter är mysigt i dom flesta fal men utan skoter å dessa skit vintrar som varit kan jag vara uten för min del. Sista vintren här hemma har de vare mycke snö men iom de har sluta snöa har tempen sjunke till drygt -20 å vare typ sånt väder 2månader vill man bara spy på skiten.
+15 °C, Spanish wear caps, gloves and winter coats, Finns are sunbathing.Robe skrev:
+10 °C, French desperately try to get their central heating on. Finns plant flowers.
+5 °C, Italian cars won't start. Finns drive with convertibles.
0 °C, Pure water
freezes. Water in river Vantaa thickens a bit.
−5 °C, First people are found frozen in California. Finnish midsummer festival ends.
−10 °C, Scottish turn the heat on in their houses. Finns start to use long-sleeve shirts.
−20 °C, Swedes stay indoors. Finns are having last barbeque before winter.
−30 °C, Half of the Greek people have frozen to death. Finns start to dry their laundry indoors.
−50 °C, Polar bears evacuate North Pole. Finnish army starts it's winter training.
−70 °C, Siberian people are moving to Moscow. Finns are furious since the Koskenkorva booze can't be stored outdoors anymore.
−273 °C, Absolute zero. Finns admit that it is quite cold outside.
−300 °C, Hell freezes over. Finland wins the football World Cup.
Du glömde texten...

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
finns inge bättre än vinter.och de bästa är ju att gå ut och tvinga igång bilarna i minus 25 utan värmare och se om dom startar, sen kommer skoter. synd bara att det inte har kommit nå snö i pite
Det är skoj med snö , hittade ett gammalt klipp från 07 när jag och grabben var ute och åkte
http://nymoen.se/Filmer/V21-01-07_15.%208.3gp
http://nymoen.se/Filmer/V21-01-07_15.%208.3gp
Roger Patrol skrev:messner skrev:Hej
Gillar snön men inte trafiken och alla djupa vägdiken som markägarna gräver.
Var ute utanför Malmö och testade nya vinterdäcken, Cooper st maxx dubbat och första gången wranglern fick köra i snö. De nya däcken kändes lite hala, nu har jag inget direkt att jämföra med, får känna lite mer sedan om man är ledig en dag.
![]()
ett bra vinterdäck ser ut såhär, det du har är ett ok till allt å inte bra till något
jag kör också st maxx som vinterdäck, 235 85 R16 med "lastbilsdubb" 9x13. kanske inget för riktigt packad vinterväg, men det drar som fan ute på oplogade vägar, 80cm nysnö och svallvågor runt bilen

Hej
Jag tyckte maxx däcken funkade bra idag, körde mest med 2wd. Men det var inte så mycket snö ute.
Lite bonus bilder från idag.

Jag tyckte maxx däcken funkade bra idag, körde mest med 2wd. Men det var inte så mycket snö ute.
Lite bonus bilder från idag.

-
- Veteran
- Kontakt:
Jag kontrar dina snöbilder med mina
På väg till Örslösa för att hämta galanta damer som skulle till julmiddag

Discon parkerad på gatan hemma.....

Samma gatan kvällen jag parkerade

Tog lite bilder vid garaget idag
Känner ni igen slangen? Jepp det är snorkeln på susubabarurun

Känns ändå bra att vi inte får så mycket snö.. men det skulle komma ett par dm till i nästa vecka

Kompisen funderade på vart han hade ställt sin Golf (ärligt talat helt glömt vart den stod)
men vi hittade den efter lite grävande, vi trodde det stod en BMW här.. den har vi inte letat efter än....

På väg till Örslösa för att hämta galanta damer som skulle till julmiddag

Discon parkerad på gatan hemma.....

Samma gatan kvällen jag parkerade

Tog lite bilder vid garaget idag
Känner ni igen slangen? Jepp det är snorkeln på susubabarurun

Känns ändå bra att vi inte får så mycket snö.. men det skulle komma ett par dm till i nästa vecka

Kompisen funderade på vart han hade ställt sin Golf (ärligt talat helt glömt vart den stod)
men vi hittade den efter lite grävande, vi trodde det stod en BMW här.. den har vi inte letat efter än....

Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)