Mekhjälp i Uppsalatrakten
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Mekhjälp i Uppsalatrakten
Någon som har bra tips på någon som skruvar offroadbilar i uppsalatrakten?
Har en Toyota Hilux -01
Höjd, stel framaxel(blazer), ARB diff tryckluft, kompressor.warnwinch. super swamper tsl 33 14,5 x15
Har precis köpt den och är tyvärr oduglig när det kommer till att skruva bilar;)
Tanken med mitt bilköp är att ha en jaktbil med lite framkomlighet samt för lite nöjesåkning
Har en Toyota Hilux -01
Höjd, stel framaxel(blazer), ARB diff tryckluft, kompressor.warnwinch. super swamper tsl 33 14,5 x15
Har precis köpt den och är tyvärr oduglig när det kommer till att skruva bilar;)
Tanken med mitt bilköp är att ha en jaktbil med lite framkomlighet samt för lite nöjesåkning
Toyota Hilux -01
Höjd, stel framaxel, ARB diff tryckluft, kompressor.warnwinch. super swamper tsl 33 14,5 x15
Höjd, stel framaxel, ARB diff tryckluft, kompressor.warnwinch. super swamper tsl 33 14,5 x15
Re: Mekhjälp i Uppsalatrakten
I första hand en översyn och ta reda på om allt är som det ska, sen får man se vad som kan tänkas dyka upp, misstänker att den kan behöva en ny koppling dock..
Toyota Hilux -01
Det var inget dåligt åk du skaffat dig, den lär du komma fram med 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Tycker vi borde få se nån bild på den!
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Toyota Hilux -01
Frän, undrar om jag inte sett den i Sandlycke några gånger förra året?
Om det är den så var den en riktigt fin bil som togs sig fram riktigt bra.
Om det är den så var den en riktigt fin bil som togs sig fram riktigt bra.
Claeson hade den på sin firma ett tag
Verkar bra men har den inte haft flera ägare på ganska kort tid?
Verkar bra men har den inte haft flera ägare på ganska kort tid?
En kille efter honom som hade den ett år.
Toyota Hilux -01
-
- Hemmastadd
- Kontakt:

Japp 

Toyota Hilux -01
Har fått lite hjälp här i stan, träffade lite 4x4 intresserat folk som man nog kan åka lite med 
Sen har jag även hittat en mek som kan hjälpa mig som verkar veta vad han pratar om.
Verkar dock som jag åker på ett kopplingsbyte, meken som jag fått kontakt med rekomenderade inte orginal utan en förstärkt koppling som håller lite bättre, någon som vet var man får tag i en sådan till min hilux ?

Sen har jag även hittat en mek som kan hjälpa mig som verkar veta vad han pratar om.
Verkar dock som jag åker på ett kopplingsbyte, meken som jag fått kontakt med rekomenderade inte orginal utan en förstärkt koppling som håller lite bättre, någon som vet var man får tag i en sådan till min hilux ?
Toyota Hilux -01
Grattis till en fin bil! Har mitt garage söder om Uppsala, utanför Sigtuna, så jag har besökt Rörken vid ett par tillfällen. Ett trevligt område med varierande svårighet, det kan jag rekommendera!
/Robin
/Robin
Jag kan tyvärr inget om kopplingen men milneroffroad.com har en hel del billiga grejor till Hilux.
Hmm, det va då fan vad svårt det ska vara att hitta rätt koppling till min hilux, de kopplingar jag tittat på finns i USA men det gör inte min hilux 
Likadant är det med verkstäder som vill montera den, ena sa att han inte kunde för att han ville ha en 4pelarlyft, den andra ville inte & märkesverkstädet tar hutlöst med pröjs för att göra det om dom ens vill...
Så finns det någon här som kan hjälpa mig att:
1. hitta rätt koppling, vill ha en förstärkt koppling som tål lite.
2 hjälpa mig att sätta dit den(Gärna i uppsala). (givetvis betalar jag för mig alt byte mot vvs-tjänster då jag är röris med eget AB)
3. om ingen vill hjälpa mig, rekomendera en bra mek (Gärna i uppsala)som inte drar av en fillingarna
Lite info:
Regnr: SUD089
Årsmodell: 2001
Drivmedel: Bensin
Modell: TOYOTA HI-LUX (IV) 4WD 2.4
Växeltyp: T
Chassinr: JTFWL726500001664
Motorinformation: 2RZ-FE103kW

Likadant är det med verkstäder som vill montera den, ena sa att han inte kunde för att han ville ha en 4pelarlyft, den andra ville inte & märkesverkstädet tar hutlöst med pröjs för att göra det om dom ens vill...
Så finns det någon här som kan hjälpa mig att:
1. hitta rätt koppling, vill ha en förstärkt koppling som tål lite.
2 hjälpa mig att sätta dit den(Gärna i uppsala). (givetvis betalar jag för mig alt byte mot vvs-tjänster då jag är röris med eget AB)
3. om ingen vill hjälpa mig, rekomendera en bra mek (Gärna i uppsala)som inte drar av en fillingarna

Lite info:
Regnr: SUD089
Årsmodell: 2001
Drivmedel: Bensin
Modell: TOYOTA HI-LUX (IV) 4WD 2.4
Växeltyp: T
Chassinr: JTFWL726500001664
Motorinformation: 2RZ-FE103kW
Toyota Hilux -01