Så ser den ut idag!
Nedan när jag just köpt den:
Allt började med en moderat höjning ca 2" men då rymdes inte Mudzilla 31" så det blev ändringar i planerna

Fjäderhöjde 3" + 1,5" karosshöjning så då passa däcken fint

Inför terrängorienteringscupen 2011 blev det lite småjusteringar med 4.4-1 låglåda och 33" boggers åkte på:
Körde så ett tag men framaxeln ville inte va med längre så nya planer smiddes...
En rostig Toyota LJ70 inhandlades och projekt axelbyte inleddes, började en fredag och var klar söndag kväll

Att byta axlarna var inte alls en så stor operation som jag hade trott. Med mycket mätande och funderande med att flytta LJ:ns axlar komplett med bärarmar så mätte jag på skoj hur mycket fästena på axlarna skillde. Det var ca 10 cm så jag lämnade jimnyns bärarmar kvar och rullade LJ:ns axlar under, fäste bärarmarna direkt i LJ axelns inre bulthål på fram resp. bakaxeln. Efter detta var det bara att "vinkla" axlarna rätt och svetsa i fäste för den andra bulten i bärarmarna. Fjädertallrikarna bak passade också direkt

Första testet med "nya" axlarna

Nya fjädrar (Mercedes 280 SEL fram och 200 DSL bak) sattes på plats och detta gav en total höjning på ca 8" Iom bytet av axlar fick jag en ännu mer fördelaktig utväxling eftersom LJ:ns axlar var 4.88 (Jimnyns var 3.9). Huvudbromscylindern flyttades också från LJ:n så nu stannar den vackert med 37" däcken.
Bilen är nu ändringsbesiktad med LJ axlar och höjningen, tyvärr har vi nästan omöjligt att få stora däck godkända i Finland men det finns ju mindre att använda vid besiktningen