Har varit väldigt dålig på att uppdatera det här projektet , då lite andra småsaker har kommit i vägen . Såsom Hus och renovering av det -.- . Men hoppas på att kunna harmonera garaget och huset någolunda med varandra
Bromssköldarna är gjorda av tunnplåt och va extremt dåliga , Rosthål över allt -.-
Så jag fort iväg till Skägg arne på USA Bildelar här i Sunne och fick tag på Heavy duty sköldar med 3mm gods

Så fram med slip trissa och börja slipa ytrost !
Centrum ringen som sitter mitt i skölden som ska skydda spindeln lite var gjord av tunnplåt som var helt bortrostad på dom också . Använde mig av bergborrnings rör med 3mm gods och svetsa på nya ringar ! Det blir robusta sköldar må jag säga
Riktigt nöjd med resultatet !
Flak hörnet var helt slut , Riktigt utsatta ställen . Men med lite svets och mycket plåt knack Så får det duga
Mera rostlagning . Usch och fy va tråkit det är . Den här fronsplåten har ja rostlagat och sen målad med CA-primer och sen några lager med body carosol färg
Har börjat lite smått med bromsarna överlag nu . Renoverat Bromsoken fram med nya tätningar och nipplar. Kolvarna behövde jag inte byta , Bara att gnugga med svinto och autosol så blev dom som nya ! (:
Har inte hunnit med mer , Men ska försöka att pyssla lite in i mellan husrenoveringen -.- (:
Kommentera ! Vad ska jag tänka på och om ni har några bra tips så är jag tacksam !
Bonusbild på Spisen