Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
dareallinkan
- Användare
-
Kontakt:
har en cheva s10 "97" vortec v6a som inte vill gå ordentligt, när jag köpte den visade det sig att det var fel pump i (från en van) och att avluftningen till tanken var bortkopplad, satte i en riktig pump och kopplade på avluftningen. och hon startade som en klocka och går jämnt och fint på tomgången (oftast) i "p" läge kan man varav ur henne men när man lägger i växel och varvar så börjar hon misstända som satan och ibland dö över 2000 rpm. och ännu värre om man försöker köra, men så rätt som det är går hon skitfint och drar iväg (oftast upp till 2000rpm) för att rätt som det är börja spöka igen.....får inga felkoder (service engine) ej heller några via obd. det enda jag kunde se via obdn var att hon går lite fett och har en tändning på -20 till -30 grader (pendlar lite) på tomgången verkar det som om hon missar lite på tändningen tror det är 1ans cylinder men inte säker, har kollat stift kablar, rotor fördelare. (rotorn och fördelaren var inte jätte fina men inte heller dåliga) det verkar som om hon inte fattar vad hon skall göra när man trycker på gasen eller har en extremt långsam uppfattningsförmåga

nån som kan ge lite tips innan jag blir skogstokig.....
MvH // Mathias
MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
-
sleeper_86
- Beroende
Hade inne en för massa år sen när jag var på verkstad. Kommer inte ihåg exakt symptomen på den, men de påminner om dina. Visade sig vara EGR:n som strulade och inte stängde som den skulle iaf.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
-
dareallinkan
- Användare
-
Kontakt:
okey, då skall jag ta en titt på EGRn är ju inte helt osannolikt att det kan vara den som bråkar, tack för tipset
MvH //Mathias
MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell