BMW X5 Fullstäntigt värdelös?

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Thomask
Användare

BMW X5 Fullstäntigt värdelös?

Inlägg av Thomask » tor mar 07, 2013 19:33

Sitter och tittar lite på youtube och ser X5or som i princip fastnar på plant underlag.

Den har väl iofs inga terrängambitioner men den ser rejält sämre ut än min gamla bilorienterings Fiat Tempra från 91 (V.I.F) Är det så illa eller är det mycket förarorienterat som sätter X5 i dåligt dager?

olle67
Veteran

Re: BMW X5 Fullstäntigt värdelös?

Inlägg av olle67 » tor mar 07, 2013 20:10

Top gear testa en o tyckte de va en sorglig historia..
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Thomask
Användare

Inlägg av Thomask » tor mar 07, 2013 20:12

Känns som ett test man vill se! Mot youtube!

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » tor mar 07, 2013 21:11

På en träff för några år sen kom det ut kille till Olerum med en Bemmwee X-? Han hade köpt en terrängbil- och skulle nu åka på sin första träff! Vi informerade om att han kanske skulle titta lite först och se om han trodde det var nåt för han. Närå! Han betalade och frågade vart han kunde åka, vi pekade på den minst svåra slingan. Den över fältet upp till höger, över diket och in i skogen- för er som varit där. Han åkte iväg över leran och anti-allt systemen jobbade på rätt frenetiskt kan jag säga. Han kom tills slingan går in i skogen, och där fick han se stenarna och hjulspåren som ledde vidare in i skogen. Ny vände han sin Bemmwee och körde tillbaka, förbi kiosken, vidare ut på parkeringen och sen såg vi aldrig han mer.

Enligt en bekant så har den exakt samma komponenter i drivlinan som dom vanliga bilarna- bara att dom är lite kortare och mer högbyggda. Så, Nä det är ingen bra bil i Olerum har vi fått lära oss i alla fall.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Skriv svar