Pajero 3,2 Di -07
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Pajero 3,2 Di -07
Hej
Jag har varit och kikat på en 07an pajero med 3,2l dieselmotor
Vad ska jag tänka på att kika på innan köp?
Tyckte motorljudet var lite högt inne i kupen vid gaspådrag är det så på alla?
Den har endel ytrost under på bottenplattan är det vanligt? Bilen har ju bara gått 10 000 mil.
Är det en bra bil annars ??
Mvh Calle
Jag har varit och kikat på en 07an pajero med 3,2l dieselmotor
Vad ska jag tänka på att kika på innan köp?
Tyckte motorljudet var lite högt inne i kupen vid gaspådrag är det så på alla?
Den har endel ytrost under på bottenplattan är det vanligt? Bilen har ju bara gått 10 000 mil.
Är det en bra bil annars ??
Mvh Calle
Re: Pajero 3,2 Di -07
Halloj,
jag har en 2007 som rullat 20000 nu och har inte haft några direkta problem
ytrost under finns nog på alla japaner som inte efter behandlats. Min som tvättats var 100 mil har klarat sig extremt bra tycker jag.
Var bilen du tittade på Chippad? om inte skulle jag säga att dt är ett måste otroligt seg och högljud utan enligt min mening.
Min är tillsalu om du är intresserad
http://www.blocket.se/orebro/Mitsubishi ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;.
Lycka till med bil letandet
/Christian
jag har en 2007 som rullat 20000 nu och har inte haft några direkta problem

Var bilen du tittade på Chippad? om inte skulle jag säga att dt är ett måste otroligt seg och högljud utan enligt min mening.
Min är tillsalu om du är intresserad

Lycka till med bil letandet

/Christian
Haha va lustigt va in å kollade på din bil i morse. Den har gått lite långt.
Varför säljer du den ?
Blir den tystare efter chippning? Som sagt tyckte den lät lite mkt inne i kupen. Hur blev de med bränsla förbrukningen? Gick den ner??
Varför säljer du den ?
Blir den tystare efter chippning? Som sagt tyckte den lät lite mkt inne i kupen. Hur blev de med bränsla förbrukningen? Gick den ner??
Ring mig 

Jag har tittat på din bil flera gånger och jag bara älskar den. hade jag inte haft min xc70 så hade jag köpt denKlaeson skrev:Halloj,
jag har en 2007 som rullat 20000 nu och har inte haft några direkta problemytrost under finns nog på alla japaner som inte efter behandlats. Min som tvättats var 100 mil har klarat sig extremt bra tycker jag.
Min är tillsalu om du är intresseradhttp://www.blocket.se/orebro/Mitsubishi ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;.
Lycka till med bil letandet![]()
/Christian

Lite snett är också rakt, det är inte hälften så noga bara det blir dubbelt så bra.
Lite uppdatering.
Åkte till Västerås för att provköra en Pajero 07 för att jämföra med den vi vart intresserad av. Det slutade med affär vilket inte alls va meningen.
Så nu är man ägare av en Pajero -07 som gått 13 000. Dock så hämtas den på fredag då de ska montera krok på den.
Så nu vill jag bara höra possitivt om pajeron
Åkte till Västerås för att provköra en Pajero 07 för att jämföra med den vi vart intresserad av. Det slutade med affär vilket inte alls va meningen.
Så nu är man ägare av en Pajero -07 som gått 13 000. Dock så hämtas den på fredag då de ska montera krok på den.

-
- Forumräv
- Kontakt:
en får säga grattis!calle336 skrev:Lite uppdatering.

KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Jag tycker det verkar vara en väldigt trevlig bil och det är ju inget negativt att dom är snygga också 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Jo visst är det en snygg bil
Och trevlig att köra också.
Inte kört jätte mycket men tycker förbrukningen ligger lite högt 1,1 typ men de blev ju kallt här igen så går väl ner när det blir lite varmare.
Kör ni med året truntdäck på era bilar eller har ni sommar resp dubbdäck?
Vi bor ju på landet så kan ju va riktig isgata hemma. men kör ju mestadels på större vägar.

Och trevlig att köra också.
Inte kört jätte mycket men tycker förbrukningen ligger lite högt 1,1 typ men de blev ju kallt här igen så går väl ner när det blir lite varmare.
Kör ni med året truntdäck på era bilar eller har ni sommar resp dubbdäck?
Vi bor ju på landet så kan ju va riktig isgata hemma. men kör ju mestadels på större vägar.
Jag skulle starkt rekommendera vinter och sommar däck. Och en uppsättning mudzillas för offroaden så klart
Har bilen konstant awd eller i och urkopplingsbar?

Har bilen konstant awd eller i och urkopplingsbar?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Jo jag har funderat på det. Det sitter allrounddäck på nu. så får väl fixa vinterdäck till vintern.
Antar att den drear onödigt mycket soppa med allrounddäck på sommaren?
Ja man kan lägga ur 4wd så man får drift bara bak
Antar att den drear onödigt mycket soppa med allrounddäck på sommaren?
Ja man kan lägga ur 4wd så man får drift bara bak
Grattis till bilköpet
Du kommer bli nöjd tror jag säkert! en snitt förbrukning på 1,1 får du räkna med om du inte tänker åka 70km/h jämnt
.

Du kommer bli nöjd tror jag säkert! en snitt förbrukning på 1,1 får du räkna med om du inte tänker åka 70km/h jämnt

Tack tack
Jo det känns bra hittills
Tror jag ligger på 1,0 i snitt enligt datorn. till och från jobbet (ca 4mil enkel).
När du chippade din blev den snålare då också? eller tas det ut av den blir piggare.
Såg att du inte blivit av med din ännu.
Jo det känns bra hittills

När du chippade din blev den snålare då också? eller tas det ut av den blir piggare.
Såg att du inte blivit av med din ännu.