
aldrig mer
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: mån apr 24, 2006 23:01
- Ort: skogen
- Kontakt:
aldrig mer
aldrig mer att jag byter stift i en cheva s10 pickis vortec speciellt inte i -6. skit dyra stift och äckligt trångt, finns inget skinn kvar på armarna nu 

MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: aldrig mer
Tog du dom uppifrån lr? E ju plättlätt från hjulhuset.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: aldrig mer
Haha, mina nya stift har legat i 1,5år då jag inte orkat lista ut hur jag byter dom lättast 

Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Re: aldrig mer
Jag vet hur det känns, tur att de bara ska bytas var 10000mil om jag inte missminner mig totalt. Sålde dock pärlan för ett tag sedan.dareallinkan skrev:aldrig mer att jag byter stift i en cheva s10 pickis vortec speciellt inte i -6. skit dyra stift och äckligt trångt, finns inget skinn kvar på armarna nu
http://www.bildelsreturen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
-
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: mån apr 24, 2006 23:01
- Ort: skogen
- Kontakt:
Re: aldrig mer
jopp tog dem uppifrån, det var "5ans" (passaferarsidan längst in som var jobbigast, (hade nog vart bättre underifrån men var tvungen att stå ute! problemet var att det lyckades krångla in sig bakom värmeplåtensleeper_86 skrev:Tog du dom uppifrån lr? E ju plättlätt från hjulhuset.




MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
Re: aldrig mer
hadde du bara tagit en domkraft och lyft upp den å plockat av hjulen så är det lättplätt att göra genom hjulhusen
men kör för guds skull inte av motorfästena=P DOM är ett helvete att byta
brorsan sköt en frostplugg BAKOM förarsidans motorfäste, och det gör jag ALDRIG mer om å lossa ett sånt 

men kör för guds skull inte av motorfästena=P DOM är ett helvete att byta


Vw Caddy 1.9d -00 Äcklig å ful, men billig!
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet
Re: aldrig mer
Byta tändstift var lätt när jag väl fått tag på ett verktyg som var litet nog att passa mellan motor och rattstång. Men så ska man väl ha nytta av att ha akademikerhänder någon gång också. 
Och ja, jag tog uppifrån för det var först efteråt jag fick tipset om att gå via hjulhuset och i den där jävla Hönsmanualen står det inte mer än att det är trångt, riktigt trångt om man har V6, speciellt om den dessutom har AC. Vilket jag har.

Gissa vilket stift som var det gamla.
/C

Och ja, jag tog uppifrån för det var först efteråt jag fick tipset om att gå via hjulhuset och i den där jävla Hönsmanualen står det inte mer än att det är trångt, riktigt trångt om man har V6, speciellt om den dessutom har AC. Vilket jag har.

Gissa vilket stift som var det gamla.

/C
Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Re: aldrig mer
På min GMC med samma motor gick det rätt lätt. Det enda som var i vägen var styrstången men den plockade jag lös å vips, vad plats det blev
Men ser kanske annorlunda ut på en nyare?

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Re: aldrig mer
Inga problem å tycker det inte var dyra stift, betalade mindre för dom 6 stiften än vad jag gjorde för 4 stift till min 940. Då är det mindre roligt å byta startmotor på en gen1 med v6 å 4wd
Mvh Tias
K1500 6.5td 1997 aka "dieselskrutten"
K1500 6.5td 1997 aka "dieselskrutten"
Re: aldrig mer
Jag betalade 666:- för 6 stift, fördelarlock, tändkablar å rotor. Billigt!
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Re: aldrig mer
Har för mig mina stift original special stift kostade mig 800kr då med god rabatt.
http://www.bildelsreturen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*
-
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: mån apr 24, 2006 23:01
- Ort: skogen
- Kontakt:
Re: aldrig mer
fanns ju för visso några att välja på, fanns nått som kostade 55+moms men då räcker dom ju inte så länge heller, dom jag valde kostade däremot 180+moms 

MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
-
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: mån apr 24, 2006 23:01
- Ort: skogen
- Kontakt:
Re: aldrig mer
var köpte du detta?? fick ge närmare 1700 för 6 stift kablar rotor fördelare och nytt soppa filter hos hansen...Marcus-84 skrev:Jag betalade 666:- för 6 stift, fördelarlock, tändkablar å rotor. Billigt!
MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
-
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: mån apr 24, 2006 23:01
- Ort: skogen
- Kontakt:
Re: aldrig mer
har oxå AC och gav mig på att byta kupefläkten igår och DET görjag DÄREMOT aldrig om. stiften var en baggis jämnfört med det....nu vart jag iofs lag och orkade inte skruva bort skärmar odyligt så den fick banne mig "passa" innifrånCaffe skrev:, riktigt trångt om man har V6, speciellt om den dessutom har AC. Vilket jag har.
/C

MvH // Mathias
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
det är inte farten som dödar det är smällen!
it's not the fart that kills it's the smell
Re: aldrig mer
Jag handlade på meca. Ac delco stift var det. Fick bra rabatt
Sitter värmepaketet under huven eller i kupén ?

Sitter värmepaketet under huven eller i kupén ?
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314