Nissan King Cab - A-Traktor projekt

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

isuzukb88
Hemmastadd

Re: Chases King Cab (A-Traktor projekt)

Inlägg av isuzukb88 » mån dec 17, 2012 19:53

kul med fler traktorer i norrbotten. själv buggde jag av en isuzu kb47 för 2 år sen och bessade i lule (enda stället dom regbessar på nu). min var en dubbelhytt så jag fick kapa den men kapade inte nå mycket så jag hade lätt fått in ett litet baksäte, och så hade jag kvar bakdörrarna som gick att öppna. punktade bara dörrarna inför bess och kapade upp det efteråt.

bess gubben i lule godkänner 1 1/2 hyttare utan att kapa, vet 2 som bessade utan hatthylla och dom gick genom.

angående spärren så är king cab lådorna skitsimpla att spärra på lågväxel, om du lyfter av växelspaksdamasken så har du en bult på ovansidan av lådan, kring storlek 20 har jag för mig om jag inte kommer ihåg helt fel, så är bara att lossa den och innanför den har du en fjäder och sen en kula, och när du spärrar så kapar du en liten bult typ m6 som är lika lång som fjädern och byter ut fjädern. sen lägger du i lågväxeln och drar åt den stora bulten lite lagomt bara, då är spaken stum på lågen och sen när du har bessat så skaffar du en hylsa och en förlängare och drar in i hytten på ett smidigt sätt, och när snuten vill kolla den så är det bara lägga i lågen och dra åt bulten lite lagomt och då är den spärrad, och det bästa är nog att snutarna hittar den säkert inte.

du får dock inte glömma att rycka bort förlängaren och hylsan :wink:

går att spärra 34 på samma sätt också men vet inte vars dom bultarna sitter, men dom sitter antagligen också kring växelspaken, men 5 måste svetsas. dock bara att göra en liten spärr utanpå lådan så inte spaken går att föra till 5:an, så hade jag spärrat min fast för alla växlar och även lågen men den gick också genom bara dom inte ser det

Chase
Användare

Inlägg av Chase » tor dec 20, 2012 17:21

Tack för spärrnings tipsen! Men vet ännu inte exakt hur jag ska lösa det.

Har köpt ny servorem och min splitter nya grill har skickats, hoppas jag får den innan jul! :)
Har dessutom fått ny parkering ett tag framöver, värme garage är inget och klaga på! :)

Bild

Nytvättat! :)
Bild

Allt för denna gång, ska nu fixa skotern, ska förlängas osv, så bilen får stå ett tag till! :)

Chase
Användare

Inlägg av Chase » ons feb 20, 2013 21:36

Hallå där! Var ett tag sen det skrevs något i denna tråd. Bilen har fått sig nya vinterdäck på fulaste fälgarna jag någonsin sett, men det får duga för besiktning. Har fått tändningslås, dörrlås och blinkersspak eftersom den gamla glappade så den slog på lysena av sig själv.. :evil: Men grillen fick jag aldrig, tur man inte betalade nått för den. Blir nog att börja bygga på den nu när skotern är klar men här kommer lite bilder som jag har på telefonen men mest på skotern! :)

Skotern är en 09 Yamaha Apex MTX med MC-Xpress Mid-Mount turbo kitt, kring 300hk, sen förlängd från 162" till 174", Challenger Extreme 63mm matta och 9" vändhjul och mer gotta, bilderna får tala för sig själv!

Väntade på de nya stötdämparna, blev Fox Float2.
Bild

Precis fått ihop boggin.
Bild
Monterad och klar.
Bild

Bild
De nya vändhjulen 9" Billet X.
Bild

Stötdämparna på, äntligen!
Bild

Bild
Under dynan.
Bild

Sen blev de ju en testkörning, två bilder härifrån, Turbo Nytro och Apexen.
Bild
Apexen på res, brapbrap.
Bild

Sen polarens dubbelhyttare, som vi ska bygga om till A-Traktor också!
Bild

Blir snart uppdateringar på min King Cab så då kommer det bilder!
Det var allt för denna gång, kan de rulla in nå kommentarer nu?? :) :) :)

Extraljusnoob
Beroende

Inlägg av Extraljusnoob » ons feb 20, 2013 22:08

Sköna byggen :D
Xc60 D5 Awd
Volvo 945 Ftt 1998

0725434247

Va vore en bal i skogen :)

Soderlundarn
Nybörjare

Re: Nissan King Cab - A-Traktor projekt

Inlägg av Soderlundarn » sön mar 24, 2013 19:05

Fint projekt du har, skoter också :) angående hatthylla och kapning så går det inte igenom med hatthylla i skellefteå, var tvungen att kapa min, men har för mig att i Luleå ska dom inte vara lika petiga:)

a-kingen
Hemmastadd

Inlägg av a-kingen » mån mar 25, 2013 7:07

Soderlundarn skrev:Fint projekt du har, skoter också :) angående hatthylla och kapning så går det inte igenom med hatthylla i skellefteå, var tvungen att kapa min, men har för mig att i Luleå ska dom inte vara lika petiga:)
i Luleå måste king cabs kapas min blev besiktad där i fjol.
Nissan king cab lover
kolla in mitt projekt
http://forum.4x4sweden.se/viewtopic.php?f=15&t=35915

Chase
Användare

Inlägg av Chase » ons jun 26, 2013 20:42

Hallå där! Det var ett tag sedan jag uppdaterade här ser jag, och ganska många bilder har försvunnit men här bjuder jag på nya!

Kingen gick igenom besiktningen med blanka papper, 2013-06-13 besiktigades den. :)
Inflyttad bakruta så jag slapp kapa hytten. Får se vad som händer senare, vill höja den och dra på större däck men både orken och ekonomin ska räcka till haha :)

Dessa bilder är tagna idag men slänger även in äldre bilder :)

Bild

Bild

Bild

Fick även tag på nya Nissan original blinkers fram då mina gamla tror jag var hemmagjorda dessutom så var allt ihop satt med eltejp.. :?
Dom gamla:
Bild
Och dom nya:
Bild

Lite äldre bilder! :)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ni får säga till ifall ni vill ha bilder på ombyggnationen med rutan!

Chase
Användare

Inlägg av Chase » mån jul 08, 2013 3:55

Det verkar inte som att någon har något att säga om Kingen.. nåja, jag slutar uppdatera tråden ifall folk inte kommenterar! :)

Söker en utav de 3 plastbitarna som skall sitta i fronten av huven, PM:a mig ifall du har en du kan sälja åt mig, söker dessutom en hel grill.
Bild

Skriv svar