Jag blev lite nyfiken själv på vad det finns för kit så jag snokade runt lite på hemsidorna...
Tuffcountry har två modeller, en med 1-piece subframe, och en med 3-piece subframe,
jag skulle rekomendera den förstnämnda
Är det en 2500HD du har förresten?
6- eller 8-bultade hjul?
http://www.tuffcountry.com/chevy-gmc-li ... -kits.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1-piece:
3-piece:
Superlift verkar ha ett kit med lyft-spindlar och det ser iaf lite stadigare ut än deras andra kit, som lösa fästen till allt...
http://www.superlift.com/Catalog.asp?P=K861&V=79" onclick="window.open(this.href);return false;
Nya typen:
Gamla typen:
Skyjacker verkar köra enbart med en 3-piece design med lyft-spindlar.
Och inga förstärkningsstag vad jag kan se...
http://skyjacker.com/product.php?ProdID=28517" onclick="window.open(this.href);return false;
Rancho kör fortfarande med en stadig 1-piece design,
men de verkar ha gått över till lyft-spindlar de också, men de har iaf förstärkningstag med i kitet.
http://www.gorancho.com/suspension.php? ... rado2500hd" onclick="window.open(this.href);return false;
RCD har ett kit med 3-piece design, som kanske kan vara vettigt:
http://www.racecardynamics.com/products ... 41299.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro-comp har två kit, ett med lyftspindlar och ett utan, båda verkar ha förstärkningsstag.
http://www.procompusa.com/productlist.a ... _qualifier" onclick="window.open(this.href);return false;
BDS har ett 7"-kit
De kör med lyftspindlar o 3-piece design, men verkar sakna förstärkningsstag, som jag tror är viktigare ju högre man höjer...
Men de har en annan jävligt smart detalj, istället för at flytta ner balken för torsionsfjädrarna så har de ett fäste som flyttar upp fästet vid länkarmen, så man har inget behov för realift-nycklarna som vi pratade om tidigare
http://bds-suspension.com/product?ma=5& ... =2001-2006" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är en länk till instruktionen:
http://bds-suspension.com/instructions/021633.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Fab-tech kör med 3-piece design och lyftspindlar, och använder förstärkningsstag
http://www.fabtechmotorsports.com/produ ... HEVY%204WD#" onclick="window.open(this.href);return false;
Lita nu inte på att kiten jag har länkat till passar till din bil, för en del specar bara kit till 2500HD och 1500, och då misstänker jag att en 2500LD använder samma kit som en 1500, men det är något du får kolla upp.
Sen kom jag faktiskt på en fördel med specialspindlarna som de flesta använder numera, och det är att man slipper flytta ner styrstaget, eftersom styrledsfästet sitter högre upp på spindeln.
Men jag misstänker att dessa spindlar breddar spårvidden, så det kan vara värt at kolla upp...
Skulle jag köpea ett av kiten så skulle det nog stå mellan Rancho eller Tuffcountry(1-piece) samt ett set med realift-nycklar,
alternativt BDS-kitet så jag slipper nycklarna...
Äh, vem försöker jag att lura, jag skulle nog ta BDS:en eftersom det höjer en tum mer
Fast det allra bästa vore ju att göra ett SAS
http://www.sky-manufacturing.com/new/de ... .php?id=64" onclick="window.open(this.href);return false;