Är inte allas pengar värda lika mycket?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Är inte allas pengar värda lika mycket?
Om det är stökigt att sälja golfar och bmw på blocket så ska ni prova att sätta in en annons på får.
Frugan gjorde det efter en dag så sa jag åt henne att ta bort annonsen.
Mvh anders
Frugan gjorde det efter en dag så sa jag åt henne att ta bort annonsen.
Mvh anders
Haha grann bonden på landet föder up får, han får ofta samtal även fast han inte annonserar!
"Hej kan du mannen du sälja får levande till min familj?"
Senast redigerad av farcry den tor mar 28, 2013 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;
4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep xj 97
Jeep j20 81
farcry skrev:Haha grann bonden på lander föder up får, han får ofta samtal även fast han inte annonserar!
Kulturkrock

//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
-
- Veteran
farcry skrev:Haha grann bonden på landet föder up får, han får ofta samtal även fast han inte annonserar!
Har hänt samma sak här några gånger, det är väldigt effektivt att få såna att sluta ringa genom att säga "visst ni får köpa får men innan ni tar in något får i bilen så ska jag skjuta det" då e dom helt plötsligt inte de minsta intresserade längre

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Vad vill ts med denna tråd ?
Håller med majoriteten allas pengar är inte lika värda
Mina annonser är endast mail så sållar man ut dom =) då kan folk bjuda vad fan dom vill och hålla på, är det intressant så hör jag av mig
Inget tel nr, inget namn, ingen adress, reg nr får dom av mig hur lätt som helst bara att maila
Ang detta med mail svar endast, kontra alla har inte mail, dator osv
VAD I HELVETE GÖR DOM PÅ BLOCKET
Skulle dom vara tillräckligt sugna så finns det garanterat någon som kan hjälpa dom maila
Är dom inte så sugna så kommer dom förmodligen inte att köpa bilen....
Håller med majoriteten allas pengar är inte lika värda
Mina annonser är endast mail så sållar man ut dom =) då kan folk bjuda vad fan dom vill och hålla på, är det intressant så hör jag av mig
Inget tel nr, inget namn, ingen adress, reg nr får dom av mig hur lätt som helst bara att maila
Ang detta med mail svar endast, kontra alla har inte mail, dator osv
VAD I HELVETE GÖR DOM PÅ BLOCKET
Skulle dom vara tillräckligt sugna så finns det garanterat någon som kan hjälpa dom maila
Är dom inte så sugna så kommer dom förmodligen inte att köpa bilen....
Dodge Ram 1500 2001 Projekt !!!
Såld Suburban K1500 AWD 2003
Såld Wk Jeep 2005 Hemi QD2
SÅLD Dodge 2500 1996 V10 4x4
Såld Suburban K1500 AWD 2003
Såld Wk Jeep 2005 Hemi QD2
SÅLD Dodge 2500 1996 V10 4x4
av dem bilaffärer jag gjort på blocket så är det 95% av dem som utmärker sig negativt av icke svenskt ursprung.
det ska tokprutas utan att ens sett bilen eller bytas mot rena skräpbilar värda 2k.
kan inte ens läsa annonsen. (varför ens ringa då, låt nån översätta den först.)
blir uppretade och otrevliga när dem inte får pruta.
tjaffsar om skicket på bilen jämfört med andras som ska vara billigare (köp den istället då)
bästa pris kompis har man ju hört några gånger. en var så jobbig att jag höjde priset för han flera gånger. han blev arg och tjaffsa på. jag bad han köpa en annan bil, för min var tydligen för dyr för han.
men han gav sig inte, fast min tydligen hade gått alldeles för långt och andra var i bättre skick, och framförallt billigare. tillslut bad jag han dra åt helvete och aldrig ringa igen
det ska tokprutas utan att ens sett bilen eller bytas mot rena skräpbilar värda 2k.
kan inte ens läsa annonsen. (varför ens ringa då, låt nån översätta den först.)
blir uppretade och otrevliga när dem inte får pruta.
tjaffsar om skicket på bilen jämfört med andras som ska vara billigare (köp den istället då)
bästa pris kompis har man ju hört några gånger. en var så jobbig att jag höjde priset för han flera gånger. han blev arg och tjaffsa på. jag bad han köpa en annan bil, för min var tydligen för dyr för han.
men han gav sig inte, fast min tydligen hade gått alldeles för långt och andra var i bättre skick, och framförallt billigare. tillslut bad jag han dra åt helvete och aldrig ringa igen

Chevy Suburban LT -99.
Jeep Cherokee ltd -97.
Toyta Starlet Tic -82.
Ford Sierra 2.2i -88.
BMW 2002 Tic -73.
Chevy Impala SS -95 (r.i.p.)
Ford Bronco XLT 33" -89 (r.i.p.)
Opel Corsa 2.0i -90. (r.i.p.)
Jeep Cherokee ltd -97.
Toyta Starlet Tic -82.
Ford Sierra 2.2i -88.
BMW 2002 Tic -73.
Chevy Impala SS -95 (r.i.p.)
Ford Bronco XLT 33" -89 (r.i.p.)
Opel Corsa 2.0i -90. (r.i.p.)
Jag satte ut en L200 här, det var inte min- utan en arbetskamrat som hade en fin bil med lite sämre kaross. Så han köpte en fin L200 och satte över motorn från sin i den och ville sälja resten. Jag skrev klart och tydligt att den säljes UTAN motor, i övrigt komplett.
Fick flera svar, Dock inte av "ordinarie" forumskamrater, utan "nyreggade" individer som alla frågade vad det var för motor i den och om det gick att köra den. Några ville veta mitt kontonummer och sätta in pengarna direkt.
Jag svarade bara: LÄS ANNONSEN IGEN.
Skulle sälja en 740 för länge sen, den var rätt risig och mycket var i behov av reparation på den. Det var en -87:a och detta var -99. Så den var inte så lastgammal och stod i listorna i 25 kilopengar ungefär. Så jag prutade själv på ALLT som inte var i lag, och drog av lite till för arbetsinsatsen för köparen. Med andra ord 9000 Kr PoK. många ringde och skulle köpa den, och en tog tåget ner från
E-tuna och bad om vägbeskrivning till mej, han kom, tittade och bjöd 5. Då bad jag han att köpa en annan 740 och sa hej då. En halvtimme senare knackade han på igen och hade "hittat" 2 tusen till, så 7 kunde han bjuda. -Du, jag ska äta nu sa jag och hänvisade till busstationen. Sen ringde han och sa att han skulle ha bilen och han hade 9 tusen, Bra, kom och köp den då sa jag.
Han var svensk.
SKREV OBELIX
Fick flera svar, Dock inte av "ordinarie" forumskamrater, utan "nyreggade" individer som alla frågade vad det var för motor i den och om det gick att köra den. Några ville veta mitt kontonummer och sätta in pengarna direkt.
Jag svarade bara: LÄS ANNONSEN IGEN.
Skulle sälja en 740 för länge sen, den var rätt risig och mycket var i behov av reparation på den. Det var en -87:a och detta var -99. Så den var inte så lastgammal och stod i listorna i 25 kilopengar ungefär. Så jag prutade själv på ALLT som inte var i lag, och drog av lite till för arbetsinsatsen för köparen. Med andra ord 9000 Kr PoK. många ringde och skulle köpa den, och en tog tåget ner från
E-tuna och bad om vägbeskrivning till mej, han kom, tittade och bjöd 5. Då bad jag han att köpa en annan 740 och sa hej då. En halvtimme senare knackade han på igen och hade "hittat" 2 tusen till, så 7 kunde han bjuda. -Du, jag ska äta nu sa jag och hänvisade till busstationen. Sen ringde han och sa att han skulle ha bilen och han hade 9 tusen, Bra, kom och köp den då sa jag.
Han var svensk.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
När min Jeep snart är fixad ska jag sälja nuvarande nödbil, en gammal risig och billig Polo. Dessa är mycket populära hos kulturberikarna och jag bävar för att sätta ut den på Blocket. Lär nog bli en hel del stoff för den här tråden...
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001
Cherokee 4.0 2001
En klassiker är "ta bort annonsen, jag är på väg och jag ska ha den", det har jag råkat ut för två gånger utan att någon dykt upp och tricket är väl att man ska ta bort annonsen, bli besviken och sur, sen ringer någon och säger "såg din annons, men den är borta nu...finns den kvar".
En annan är alla prutförsök, mer eller mindre raffinerade, en kille kom och gjorde något trick med oljan på vår seat som skulle innebära att den var blandad med vatten = skjuten topp. Nu vet vi i alla fall lite om hur olja ser ut så det gick ju att avfärda, men jag gissar att främst äldre och lättlurade kan bli grundligt blåsta över sådana trick, jag känner till ett fall där en man sålde sin Jaguar för 500kr med bakgrund i en liknande manöver...
En annan är alla prutförsök, mer eller mindre raffinerade, en kille kom och gjorde något trick med oljan på vår seat som skulle innebära att den var blandad med vatten = skjuten topp. Nu vet vi i alla fall lite om hur olja ser ut så det gick ju att avfärda, men jag gissar att främst äldre och lättlurade kan bli grundligt blåsta över sådana trick, jag känner till ett fall där en man sålde sin Jaguar för 500kr med bakgrund i en liknande manöver...
-
- Forumräv
jag tar aldrig bort annonsen innan varan är såld, så kvittar det vem det är som vill köpa
konstigt att motsatsen finns: annonsen liger kvar 1 vecka till fastän de svarar på mail at den är såld
konstigt att motsatsen finns: annonsen liger kvar 1 vecka till fastän de svarar på mail at den är såld
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Skulle sälja fyra kompletta hjul till en Polaris 700 på blocket för 1500:- Tänkte att jag får väl en tusing iallafall och blir av med dom. Det ringde en Killen men kunde inte så bra svenska så hans son tolkade via tele. Visst funkar säkert. Skickade med bussgods för då får ju köparen lösa ut hjulen. Ringde efter nån vecka och två för att fråga varför dom inte hämtat ut hjulen. Ingen kunde svenska i familjen. Sonen var i skolan. Även vid sent på kvällen. Märkligt! Om köparen skiter i att hämta ut varan så skickas den tillbaks till avsändarkontoret. Jag förlorade nån femhundring eftersom frakten betalas i förskott plus två resor á2mil till bussgods. Den killens pengar är inte värda mer än hundskiten i parken. Om jag nu skulle lägga ut hjulen igen för 1500:- kanske få en tusing och ha 500 i förlust sen tidigare så kommer jag med enkel matte få 500:- minus två annonskostnader bortkastad tid bilresor mm. Kommer jag värdera köparen pengar olika i fortsättningen?? JA! Vissa köpares pengar har noll i värde.
Har fortfarande kvar hjulen och funderar starkt på en påskbrasa.
Har fortfarande kvar hjulen och funderar starkt på en påskbrasa.

http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Min erfarenhet av köpa och sälja till kulturberikare är till 99,9 % negativ, det är bara omständigt.
Nu lyckades jag bli blåst på Tradera, bjöd på en sladdlös borrmaskin som var ny, inget välkänt märke men den skulle duga ändå.
På bilderna såg allt nytt ut, och väskans emblem lyste klarrött och fint, jag vann och jag fick ett mejl med konto nummer att sätt in pengar på, men nu såg jag att säljaren inte alls hette Pelle Svenson utan Ashmed Något.
Skit samma jag satte in pengar och fick ett mejl med track and trace och att frakten hade blivit 30 kronor dyrare än vad Asmed räknat med, så jag förde över 30 kronor till.
Yes nu kom maskinen, emblemet på väskan var ifyllt med röd färg, batteriet går inte att ladda och maskinen är som ny, och det beror på att detta är ett hopplock av trasigt och gamla grejor.
Men jag har en positiv upplevelse, när jag i panik snabbt behövde bättre dubbdäck till Fronteran.
Hittade däck på Blocket i en grann stad, killen svarade med dålig Svenska, hmm skall jag skall jag inte, jo jag åkte och köpte dom, däcken var i mycket bra skick precis enligt annons texten och han prutade inte en krona, men jag köpte dom.
Till min förvåning ringer säljaren någon dag senare och vill bara fråga om jag är nöjd med däcken, då tänkte jag att va fan det kanske inte är så farligt att göra affärer med dessa ändå.
Så hade jag Pontiacen ute på Blocket, phu vad med sista priset kompisar det ringde, och en hel släkt kom oanmälda till gården för att pruta.
Nä allas pengar är inte lika mycket värda.
Nu lyckades jag bli blåst på Tradera, bjöd på en sladdlös borrmaskin som var ny, inget välkänt märke men den skulle duga ändå.
På bilderna såg allt nytt ut, och väskans emblem lyste klarrött och fint, jag vann och jag fick ett mejl med konto nummer att sätt in pengar på, men nu såg jag att säljaren inte alls hette Pelle Svenson utan Ashmed Något.
Skit samma jag satte in pengar och fick ett mejl med track and trace och att frakten hade blivit 30 kronor dyrare än vad Asmed räknat med, så jag förde över 30 kronor till.
Yes nu kom maskinen, emblemet på väskan var ifyllt med röd färg, batteriet går inte att ladda och maskinen är som ny, och det beror på att detta är ett hopplock av trasigt och gamla grejor.
Men jag har en positiv upplevelse, när jag i panik snabbt behövde bättre dubbdäck till Fronteran.
Hittade däck på Blocket i en grann stad, killen svarade med dålig Svenska, hmm skall jag skall jag inte, jo jag åkte och köpte dom, däcken var i mycket bra skick precis enligt annons texten och han prutade inte en krona, men jag köpte dom.
Till min förvåning ringer säljaren någon dag senare och vill bara fråga om jag är nöjd med däcken, då tänkte jag att va fan det kanske inte är så farligt att göra affärer med dessa ändå.
Så hade jag Pontiacen ute på Blocket, phu vad med sista priset kompisar det ringde, och en hel släkt kom oanmälda till gården för att pruta.
Nä allas pengar är inte lika mycket värda.
-
- Guru
Det är inte på grund av dålig erfarenhet jag inte vill göra affärer med icke svensktalande utan
det är så enkelt att jag är så jävla gammal att jag lärde mig inte direkt bilord på engelska i skolan
och stå å gissa vad den andra menar och sen försöka göra sig förstod själv är bara dumt och
risk för bråk om nåt inte stämmer sen...
Men trots det så ringer folk och försöker tala både finska, engelska å andra icke igenkända språk..
Får magont bara vid tanken på att jag ska sälja merccan snart..
/ R
det är så enkelt att jag är så jävla gammal att jag lärde mig inte direkt bilord på engelska i skolan
och stå å gissa vad den andra menar och sen försöka göra sig förstod själv är bara dumt och
risk för bråk om nåt inte stämmer sen...
Men trots det så ringer folk och försöker tala både finska, engelska å andra icke igenkända språk..
Får magont bara vid tanken på att jag ska sälja merccan snart..

/ R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

-
- Rutinerad
Efter ett flertal försök och diverse hot som kommit eftersom jag inte velat sälja för 2000:- nr jag ville ha 8000 handlar jag numer aldrig med utlänningar av alla de slag, har aldrig så bråttom med att sälja en sak att jag kommer ta skit från en sån
lägger till att jag aldrig nånsin handlar av något som döpt sin annons till "bil" eller "ford, mercedes, audi ect ect" eller "mohammed" det är alltid bara massa strul o skitsnack..inte värt de hur billig bilen än är
lägger till att jag aldrig nånsin handlar av något som döpt sin annons till "bil" eller "ford, mercedes, audi ect ect" eller "mohammed" det är alltid bara massa strul o skitsnack..inte värt de hur billig bilen än är
Kört Suzuki sj413, cherokee
har nu en frontera sport
har nu en frontera sport

Fattar inte hur alla lyckas strula till det så med sina affärer.
Har aldrig haft några problem nånsin med grejer jag köpt eller sålt via blocket, ebay o liknande. Oavsett vem som köpt varan.
Tradera håller jag mig borta från i största mån då det är mycket skumrask där.
Har aldrig haft några problem nånsin med grejer jag köpt eller sålt via blocket, ebay o liknande. Oavsett vem som köpt varan.
Tradera håller jag mig borta från i största mån då det är mycket skumrask där.
I aim to misbehave