Den ska sitta fast i ramen nånstans.
Ju högre desto bättre, så du inte får in skit där när du kör i lerhål.
Men nu vill vi se lite bilder på fyndet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Grottulf skrev:Det är avluftningen till axeln.
Den ska sitta fast i ramen nånstans.
Ju högre desto bättre, så du inte får in skit där när du kör i lerhål.
Men nu vill vi se lite bilder på fyndet
henke_99 skrev:Om glödstift och glödrelä funkar så ska bilen starta på bara några få varv med startmotorn. Börja med att mäta om du har spänning på glödstiften när den glöder.
När du håller på o maler som en tok på startmotorn, ryker det nåt ur avgasrören då? Ryker det inget får den ingen diesel.
Nu har jag kollat upp det, och det var AC delco AC60G jag tänkte på.mopardude skrev:Någon som vet vad värdet på stiften ska vara?
Funkar champions glödstift bra? Reservdelsbutiken i stan hade det att erbjuda...
Grottulf, du rekommenderade ac delco- vilken modell isf? Är champion eller ngk lika bra, isf. Vilken kvalisort?
Original glöd reläet matas med 24V, men glödstiften ska ju bara ha 12V.mopardude skrev: Grottulf skrev: "Fimpa lastresistorn på torpedväggen och montera ett original glödrelä till en 12V:are"
Kan du utveckla det där?original typ universal till vad som helst för bil, eller...? Hur och var? Hur ser resistorn ut?
Grottulf skrev:Det är avluftningen till axeln.
Den ska sitta fast i ramen nånstans.
Ju högre desto bättre, så du inte får in skit där när du kör i lerhål.
Men nu vill vi se lite bilder på fyndet