Mina erfarenheter av US GM elsystem är ganska omfattande vill jag påstå efter att hållt på med dessa sedan 25 år.
Jag vill nog påstå att alla fel som jag hittat på egna bilar och hjälpt andra med har med försvenskningar av ljus, klantigt inkopplade larm och eftermarknads ljud, nedgraderade batteri kablage eller rent utslitna delar efter 30-40 år, FÖRUTOM att man inte, pss som bla Volvo PV, länge tyckte att det här med förluster i brytar i ljuskretsen nått att bry sig om, och det var det väl inte tills "herr Svensson" sitter och åker med halvljus hela tiden.
Den svaga länken brukar vara kontakten genom torpeden på förarsidan, får man oxid eller dålig kontakt i den så kan man få diverse intressanta problem, tex som att bilen dör när man bromsar hårt.
Grunden är att städa bort alla dåliga inkopplingar med tex kabeltjuvar och dylikt, montera relän till hel och halvljuset, och sen återställa så till original så långt du kan.
Att tex kablaget blir varmt till fönsterhissar beror ju på överlast, låt mig gissa att hissen eller motorn är sliten och CB'n eller Fusible link'n till hissarna är borta för dom löste ut, sett det på många F-Bodys som ju har rätt tunga (stora) rutor, lite som att sätta spik i säkringshållaren,,,,
Magnus