Någon som har en smart lösning för detta?
Jag har reg. nr. pah556, och vill regga om den från tung till lätt, det hänger på bara 130 kg i totalvikten.
Och eh, nej det finns inte ett intyg längre till detta fordon.
Från detta årsmodell finns det 10 st. i Sverige, varav 7 är lättreggade...
Hur gör dom på bilprovningen, bara blåsa med vindens riktning?
Omregga från tung till lätt lastbil.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: Omregga från tung till lätt lastbil.
Man får väl begränsa totalvikten med lägra lastindex på däcken tex. sedan en reggbesiktning.
Eller bara fråga om dom kan sänka lastvikten med dom 130kg som felar.
Eller bara fråga om dom kan sänka lastvikten med dom 130kg som felar.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: Omregga från tung till lätt lastbil.
Jo, jag har tänkt samma sak, men då får man gå ner rejält i däckstorlek, ngt som inte dom andra är reggad med.
Belastningsindex max 103 som gäller i så fall om man räknar alla 4 däck, kanske högre om man räknar bara bakre axel.
Sen att fråga dom måste man nog "känna" ngn på besiktandet.
Belastningsindex max 103 som gäller i så fall om man räknar alla 4 däck, kanske högre om man räknar bara bakre axel.
Sen att fråga dom måste man nog "känna" ngn på besiktandet.