Jodåsåatteeee..
Lär byta "balkarna" i/under flaket på nyförvärvet(s10).
Det är då själva hattprofilerna som sitter under flakbotten, sitter 4st såna.
Kan man nita dom mot flakbotten? Typ en nit i varje rilla, på båda sidor av profilerna.
Det skulle bli ca 30-35 nit i varje profil.
Jag slipper gärna släpa ut svetsen för att punka fast det, därav jag tänkte nita.
Finns det några nackdelar med det? Inte borde det väl bli nå klenare än en loppa på varje rilla?
Nita tvärbalkar i flak?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nita tvärbalkar i flak?
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Re: Nita tvärbalkar i flak?
Jag har bytt två av totalt fyra stycken. Hade mer eller mindre lämpliga fyrkantsprofiler som jag shimsade upp till rätt höjd och bultade fast i ramen i stället.
-88 F150 XLT Supercab Shortbed RWD
Men hur satte du dom i flaket då, svets eller?
Jag ordnade med mina nu ikväll iaf, bockade hattprofiler, målade, gjorde rent och snyggt(hyffsat...) under flaket(som låg uppochned på backen). På med nya balkarna, sen var det bara att borra och nita för glatta livet!
Imorrn ska jag nog lyfta på flaket, sen räknar jag den nog som besiktningsbar
Jag ordnade med mina nu ikväll iaf, bockade hattprofiler, målade, gjorde rent och snyggt(hyffsat...) under flaket(som låg uppochned på backen). På med nya balkarna, sen var det bara att borra och nita för glatta livet!
Imorrn ska jag nog lyfta på flaket, sen räknar jag den nog som besiktningsbar

Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor

De två utbytta balkarna i mitten sitter inte fast i flaket utan flaket vilar bara på dem.
-88 F150 XLT Supercab Shortbed RWD
Ok.
Jag var dock tvungen att byta alla balkar, så det hade inte funkat superbra för mig
Jag var dock tvungen att byta alla balkar, så det hade inte funkat superbra för mig