El-problem med enTaro -96
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
El-problem med enTaro -96
Hej!
Jag har ett akut problem med grabbens VW Taro-96. Lyckades kortsluta systemet då jag meckade under huven. En 80A säkring pajade. Har kollat alla andra säkrningar, men dom var hela. Den här 80A-säkringen sitter i säkringsdosan i motorrummet i ena hörnet. Var inne på VW nyss, men dom hade ingen säkring på lager utan jag måste beställa den från Tyskland med ca 1 1/2 veckas leveranstid. Problemet är att bilen ska användas på tisdag nästa vecka. Paniken är ett faktum:-(
Finns det någon som har en sådan säkring liggandes eller tips om var jag kan få tag på en till nästa helg? Jag är villiga att betala BRA för en säkring. Om du lånar ut en så får du en sprillan ny + pengar i ersättning.
Jag har för mig att även Toyotas delar passar.
Hälsningar
Peter
VW Taro -96, 2,2 4x4
Stockholm
070-4210720
Jag har ett akut problem med grabbens VW Taro-96. Lyckades kortsluta systemet då jag meckade under huven. En 80A säkring pajade. Har kollat alla andra säkrningar, men dom var hela. Den här 80A-säkringen sitter i säkringsdosan i motorrummet i ena hörnet. Var inne på VW nyss, men dom hade ingen säkring på lager utan jag måste beställa den från Tyskland med ca 1 1/2 veckas leveranstid. Problemet är att bilen ska användas på tisdag nästa vecka. Paniken är ett faktum:-(
Finns det någon som har en sådan säkring liggandes eller tips om var jag kan få tag på en till nästa helg? Jag är villiga att betala BRA för en säkring. Om du lånar ut en så får du en sprillan ny + pengar i ersättning.
Jag har för mig att även Toyotas delar passar.
Hälsningar
Peter
VW Taro -96, 2,2 4x4
Stockholm
070-4210720
Re: El-problem med enTaro -96
Du kan ju åka till nån skrot o inventera deras bilar.
Och lägga upp en bild här på hur den ser ut, finns ju lite olika såna där stora.
Och lägga upp en bild här på hur den ser ut, finns ju lite olika såna där stora.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Är det något sådant här Du söker?
http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/e ... -pa23694sv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/e ... -pa23694sv" onclick="window.open(this.href);return false;
"Come to the darkside....... We have cookies!"
-
- Guru
Har en Taro ståendes men för mörkt för att kunna kolla efter den nu men kollar in här imorrn om du har ordnat nåt..
/ R
/ R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Taro är en Toyota så handla du på Toyota istället så får du säkringen till dagen efter eller max 2 dagar efter, om dom inte har den hemma.
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Ser onekligen ut som den. Min är en 80A. Undersöker vidare detta.Jester skrev:Är det något sådant här Du söker?

Topp:-)Wild_Devil skrev:Har en Taro ståendes men för mörkt för att kunna kolla efter den nu men kollar in här imorrn om du har ordnat nåt..
/ R
Japp, ska kolla med Toyota i dag. Håll tummarna:-)yota skrev:Taro är en Toyota så handla du på Toyota istället så får du säkringen till dagen efter eller max 2 dagar efter, om dom inte har den hemma.
Stort tack för alla tips och hjälp i frågan. Var på Toyota i dag och dom kunde leverera säkringen på måndag, så det verkar som om mina akuta problem löste sig:-D
Sommarhälsningar
Peter
Sommarhälsningar
Peter
-
- Beroende
Skönt att det löste sig 

Xc60 D5 Awd
Volvo 945 Ftt 1998
0725434247
Va vore en bal i skogen :)
Volvo 945 Ftt 1998
0725434247
Va vore en bal i skogen :)
-
- Guru
Gött.... håller 
/R

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..