Hej
Har tittat en del på Chevrolet s10 men hittar inte så många här som använder sig av en sådan.
Är de inget att ha?
Varför i så fall?
Mvh
Sent from my Galaxy SIII
är s10 ris eller ros?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 67
- Blev medlem: ons sep 29, 2010 1:48
- Ort: Kristianstad
är s10 ris eller ros?
Smart Fortwo Coupe 1.0 Turbo - 08
Opel Frontera Sport -94
Skoda Pick Up -97
Honda Del Sol VTi -92
Chevrolet Camaro SS -69
AC Cobra (Projekt)
Ford T-23 (Projekt)
Opel Frontera Sport -94
Skoda Pick Up -97
Honda Del Sol VTi -92
Chevrolet Camaro SS -69
AC Cobra (Projekt)
Ford T-23 (Projekt)
Re: är s10 ris eller ros?
Jag har fått för mig att de är lite av en snik modell, rostar, soppa törstiga och lite klent byggda men det är inget jag har fått bekräftat.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: är s10 ris eller ros?
Beror ju på vad du menar med "använder sig av"?
Det är ju inte direkt några offroadmonster, lång hjulbas i förhållande till frigångshöjden.
Framdiffen brukar klassas som klen, bak är väl inte heller någon höjdare.
Tunga är dom också, men har aldrig sett nån rosta av som japspickisarna brukar göra
Dyra att höja också, om man inte klämmer dit en stel framaxel.
Men jag äger ändå 3st, för dom är så sjukt balla, och v6:an låter riktigt gött
Du kan ju kolla runt lite byggtrådar här på forumet, finns några st.
Det är ju inte direkt några offroadmonster, lång hjulbas i förhållande till frigångshöjden.
Framdiffen brukar klassas som klen, bak är väl inte heller någon höjdare.
Tunga är dom också, men har aldrig sett nån rosta av som japspickisarna brukar göra

Dyra att höja också, om man inte klämmer dit en stel framaxel.
Men jag äger ändå 3st, för dom är så sjukt balla, och v6:an låter riktigt gött

Du kan ju kolla runt lite byggtrådar här på forumet, finns några st.
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Re: är s10 ris eller ros?
Beror på vad man jämför med, de är "mer bil" än samtida asiater men de har inte så jättemycket av allt som fullsizearna. Detta gör att de hamnar i ett mellanläge där japspojkarna tycker den är för törstig och alla hillbillybobwannabees tycker den är för liten för att vara en riktig US-truck. Lite elakt kan man säga att den är lika klen som en japansk pickup men med förbrukningen av en amerikansk.Danne skrev:Jag har fått för mig att de är lite av en snik modell, rostar, soppa törstiga och lite klent byggda men det är inget jag har fått bekräftat.
Största hindret i skogen är dock att den är lång, jättelång, jämfört med en XJ och därför gärna fastnar. Fast jag tycker den tar sig fram ok ändå, och en del som sett den i skogen har blivit förvånade över vad en så "dålig" bil klarar av.
Fast inte fan vill jag byta bort min S10, gillar den skarpt.

Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Re: är s10 ris eller ros?
Jo jag jämförde naturligtvis med andra jänkare eftersom japps och jänk är ju som potatis och jordgubbar, inte jämförbara 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı