Allt som handlar om JEEP här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
ivesköld93
- Användare
Tjena.
Har en jeep Grand Cherokee 5,2 v8.
lite frågor:
hur varm ska den bli, min ligger på 100 strecket eller precis innan?
den har börjat läcka kylarvatten, ibland kan den tömma hela behållaren på en och samma gång, den bara pissar ut vatten någonstans alltså men sen ibland så läcker den inget eller bara droppar lite?
har även höjt den 3" så om någon vet några stötdämpare som passar som är 3-4" längre och öven hur mycket luft ska man ha i däcken (bf km2 33/10,5-15) när man både kör offroad och landsväg?
MVH Lucas
-
cherokeex2
- Veteran
1: Min ligger på runt 90 grader.
2: Vattenpumpen kan läcka lite ibland, min pissade ut vatten i vissa lägen och i andra var den hur tät som helst. Där sitter en bypass slang uppe på vattenpumpen under ac och generatorfästet dom brukar vara vanligt att dom går sönder. Är inte kylaren bytt tidigare kan det vara dags för den + slangarna med min började med kylaren och året efter gick pumpen så då bytte jag den + slangarna.
När den läckte som värst hjälpte det med att man öppnade locket till kylaren och släppte på trycket så slutade den läcka.
3: Jag har 3 bar i mina men du får testa dig fram till vad du tycker är lagom.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
-
ivesköld93
- Användare
cherokeex2 skrev:1: Min ligger på runt 90 grader.
2: Vattenpumpen kan läcka lite ibland, min pissade ut vatten i vissa lägen och i andra var den hur tät som helst. Där sitter en bypass slang uppe på vattenpumpen under ac och generatorfästet dom brukar vara vanligt att dom går sönder. Är inte kylaren bytt tidigare kan det vara dags för den + slangarna med min började med kylaren och året efter gick pumpen så då bytte jag den + slangarna.
När den läckte som värst hjälpte det med att man öppnade locket till kylaren och släppte på trycket så slutade den läcka.
3: Jag har 3 bar i mina men du får testa dig fram till vad du tycker är lagom.
tackar för svar! får kolla över dessa slangar och pumpen, men det verkar komma från kylaren tror jag då de droppar/sprutar från vänster sida av kylaren ungefär, om man står framför bilen

och där e alltid vatten i kylaren om man tar av locket på den

-
Huggormen
- Hemmastadd
Jag hade samma symtom på min GC och det visade sig att bägge topparna är spruckna vilket tydligen är väldigt vanligt.